Μηνιαίος απολογισμός σε θέματα Οδικής Ασφάλειας

Κοινοποίηση στα Social Media

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν σε θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά την διάρκεια του μηνός Απριλίου του 2013, στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

 

α. Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σημειώθηκαν (32) τροχαία δυστυχήματα (έναντι 53 το 2012). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 7  θανατηφόρα ατυχήματα  (έναντι 8 το 2012)
  • 8 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 10 το 2012)
  • 17 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 35 το 2012)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών καταγράφηκαν συνολικά (42) παθόντες (έναντι 61 το 2012). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 7  νεκροί (έναντι 8 το 2012)
  • 8  βαριά τραυματίες (έναντι 12 το 2012)
  • 27 ελαφρά τραυματίες (έναντι 41 το 2012)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

 

  • Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Πεζός διέσχιζε απερίσκεπτα την οδό

 

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Απρίλιο του 2013 βεβαιώθηκαν συνολικά (5.531) παραβάσεις ως ακολούθως:

 

  •      1368   για υπερβολική ταχύτητα
  •          54   για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)        
  •          88   για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  •         43    για αντικανονικό προσπέρασμα
  •        177   για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  •        143    για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  •          41    για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  •          29    για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  •         18    για έλλειψη άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας
  •           9    για αντικανονικούς ελιγμούς
  •           3    για παραβίαση προτεραιότητας
  •        809   για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  •        166    για παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
  •        132    για στέρηση ασφαλιστηρίου συμβολαίου
  •         49    για φθαρμένα ελαστικά
  •     2.402   λοιπές παραβάσεις

 

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

 

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

 

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

 

 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.