Ακριβότερο φέτος το Πασχαλινό τραπέζι, πεσμένη η κίνηση στην αγορά της Λιβαδειάς σε σχέση με πέρσι

Κοινοποίηση στα Social Media

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, όπως κάθε χρόνο, προέβη με το ΙΝΕΜΥ στην καθιερωμένη διερεύνηση του κόστους του φετινού πασχαλινού τραπεζιού. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από 22 μέχρι 26 Απριλίου 2016 το κόστος κινείται σε υψηλότερα, σε σύγκριση με  την αντίστοιχη περυσινή περίοδο επίπεδα, κατά 1,02%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από την πραγματοποίηση δειγματοληπτικών ελέγχων σε Σούπερ Μάρκετ αλλά και στην Κεντρική Αγορά Αθηνών, η μέση συγκριτική μεταβολή των κρεατικών είναι ανοδική και  κυμαίνεται στο 7,51%. Ωστόσο, η συγκεκριμένη μεταβολή προέρχεται από την αξιοσημείωτη άνοδο της τιμής του κοτόπουλου (21,05%) και της χοιρινής μπριζόλας (4,65%) και πολύ λιγότερο από την αύξηση της τιμής του ντόπιου αρνιού (1,54%) και κατσικιού (2,82%).

Η σημαντική, όμως, υποχώρηση των τιμών στα λαχανικά και στα φρούτα αποτέλεσε την κυριότερη παράμετρο συγκράτησης της ανοδικής πορείας του κόστους του φετινού τραπεζιού. Ενδεικτικά, αναφέρεται πως ο μέσος ρυθμός μείωσης των τιμών στα οπωροκηπευτικά και στα φρούτα είναι της τάξεως του 18,79%.

Όσον αφορά στα προϊόντα Σούπερ Μάρκετ, παρατηρείται μία μεσοσταθμική άνοδος των τιμών της τάξεως του 8,25%, μία εξέλιξη που μπορεί να θεωρηθεί ως αναμενόμενη, αν αναλογιστεί κανείς τη μετάταξη αρκετών προϊόντων Σούπερ Μάρκετ από το μεσαίο συντελεστή ΦΠΑ 13% στον υψηλό 23%, κατά τη διάρκεια του περσινού Ιουλίου. Τούτων δοθέντων, η αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου κατά (23,7%) και του πασχαλινού τσουρεκιού (18,37%) συνιστούν τις βασικότερες μεταβολές.

Έτσι λοιπόν για μία εξαμελή οικογένεια το συνολικό ύψος του φετινού τραπεζιού ανέρχεται στα 105,28 ευρώ, όντας αυξημένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (104,22 ευρώ) κατά 1,02%.

Παράλληλα, όμως, με το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, το ΙΝ.ΕΜ.Υ. διενήργησε έρευνα για το κόστος των νηστίσιμων εδεσμάτων, τα οποία αποτελούν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης κατά την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μία ετήσια συγκριτική αύξηση σε σχέση με την περυσινή εορταστική περίοδο, της τάξεως του 9,42% ενώ και σε αυτή την περίπτωση η  επίδραση από τη μετάταξη του συντελεστή ΦΠΑ σε αρκετά προϊόντα από το 13% σε 23% προκάλεσε επιβαρύνσεις στο καταναλωτικό κοινό.

Στη Λιβαδειά η κίνηση στην αγορά όπως επεσήμανε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θανάσης Καλογρηάς είναι υποτονική και σαφώς σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μάλιστα η πτώση σύμφωνα με εκτιμήσεις αγγίζει το 15%. Κάποια άνοδος παρατηρήθηκε τις δύο τελευταίες μέρες ωστόσο η ρευστή πολιτική κατάσταση και η αβεβαιότητα που υπάρχει επηρεάζει αρνητικά το κλίμα και το καταναλωτικό κοινό.

Τέλος γεγονός είναι οτι η Ανάσταση του Κυρίου δεν θα συνοδευτεί από την ανάσταση της οικονομίας.