Εκδηλώσεις από τα σχολεία για την 25η Μαρτίου

Κοινοποίηση στα Social Media

Με κατάθεση στεφάνων από τους μαθητές στο Μνημείο Πεσόντων και στις Προτομές Ηρώων σε διάφορα σημεία της πόλης, εκδηλώσεις στα σχολεία αλλά και σημαιοστολισμό άρχισαν σήμερα στη Λιβαδειά οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου της 25 Μαρτίου.

Την Παρασκευή το πρωί η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Λεβαδέων θα περάσει από τις  κεντρικές οδούς της πόλης, θα ακολουθήσει έπαρση της σημαίας στην Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό, εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας, επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώο των Πεσόντων και κατάθεση στεφάνων ενώ στις 11:30 θα ακολουθήσει η παρέλαση.

Παράλληλα με αφορμή τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου ο Δήμος Λεβαδέων, ο Μορφωτικός Σύλλογος Λεβαδείας, η Δημοτική Χορωδία Λιβαδειάς και η Ορχήστρα Μετροπόλιταν του Δήμου Αγίου Δημητρίου – Αττικής διοργανώνουν μια σειρά εκδηλώσεων αφιερωμένων στην εθνική παλιγγενεσία.

Στο πλαίσιο αυτό την Παρασκευή 25 Μαρτίου στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του Μορφωτικού Συλλόγου Λεβαδείας (Στέγη Σ. Σταθά) θα πραγματοποιηθεί ομιλία του συγγραφέα Ιωάννη Λ. Πέππα με θέμα “Ο Λάμπρος Κατσώνης και η συμβολή του στην επανάσταση του 1821“. Την εκδήλωση θα πλαισιώσει η Δημοτική Χορωδία Λιβαδειάς υπό τη διεύθυνση του μαέστρου κ. Γ. Κοσμίδη.

Επίσης την Κυριακή 27 Μαρτίου στις 8 το βράδυ στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας στη Λιβαδειά (Διοικητήριο ) θα πραγματοποιηθεί μουσική εκδήλωση η οποία εξιστορεί το μεγάλο ξεσηκωμό για την εθνική παλιγγενεσία με τίτλο “Ψάλλω την Ελευθερία” από την Ορχήστρα Μετροπόλιταν του Δήμου Αγίου Δημητρίου – Αττικής.

Για μια από τις ενδοξότερες σελίδες της Ελλάδας έκανε λόγο στο μήνυμά της η Δήμαρχος Λεβαδέων Γιώτα Πούλου.

“Ο εθνοαπελευθερωτικός αγώνας των Ελλήνων του 1821 ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία αποτελεί μια από τις ενδοξότερες σελίδες της νεώτερης ελληνικής ιστορίας.

Με σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος» και μετά από ένα σκληρό αγώνα εννέα ετών, οι Έλληνες κατάφεραν να αποτινάξουν τον οθωμανικό ζυγό και να δημιουργήσουν το ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος.

Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο αγώνας των Ελλήνων του 1821 για ανεξαρτησία και με όραμα την αυτοδιάθεση του λαού και το σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας ώστε με ομοψυχία και αλληλεγγύη να αγωνιστούμε για τη δημιουργία μιας καλύτερης Ελλάδας”, υπογράμμισε η κ. Πούλου.

Η Αντιπεριφερειάρχης Βοιωτίας Φανή Παπαθωμά στο μήνυμα της επισημαίνει μεταξύ άλλων: “Η επέτειος της 25ης  Μαρτίου έχει πάντα για τον Ελληνισμό έναν ιδιαίτερο και διπλό συμβολισμό. Εορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και αποτίουμε φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης στους αγωνιστές του 1821, οι οποίοι με τη θυσία τους, μας επέτρεψαν να ζούμε ελεύθερα”.

Όπως είπε χαρακτηριστικά η Ελληνική κοινωνία που σήμερα περνά δύσκολες μέρες καλείται μέσα σε ένα αβέβαιο και ρευστό διεθνές οικονομικό – πολιτικό  περιβάλλον να διαφυλάξει τις αξίες της Ευρώπης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

“Ας  εμπνευστούμε όλοι και να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας ένα σπουδαίο παρελθόν, να ενισχύσουμε την εθνική αυτοπεποίθηση και όλες οι δημιουργικές δυνάμεις της πατρίδας μας να ενωθούν και να εργασθούν με αποφασιστικότητα, ώστε το σημερινό μήνυμα να φτάσει όπως είναι το ιστορικό χρέος μας στις επόμενες γενιές”, κατέληξε η Φ. Παπαθωμά.

Ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στο μήνυμά του για την επέτειο της Επανάστασης του 1821, έκανε λόγο για μια γιορτή του συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας, λέγοντας μεταξύ άλλων πως “γι’ αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες”.

Ο υπουργός τόνισε πως επίκεντρο της γιορτής είναι το σχολείο “γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας”, ενώ συμπλήρωσε πως στα χρόνια πριν από την Επανάσταση “υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες”.

Επιπλέον, ο κ. Φίλης μνημόνευσε και αυτούς, που όπως ανέφερε, “έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια – και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές – στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους”.

Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να υποστηρίξουμε και σήμερα τους εκπαιδευτικούς, που “στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί”.

Καταλήγοντας αναρωτήθηκε αν μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθιά κρίση και συμπλήρωσε πως “αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της”.

gior01 gior02 gior03 gior04 gior05 gior06