Ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας

Κοινοποίηση στα Social Media

Η δρομολόγηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας» στην Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας ήταν μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της νέας περιφερειακής αρχής αλλά και προσωπική δέσμευση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη.

Μετά από συντονισμένες ενέργειες που αφορούσαν τόσο στην επικαιροποίηση και ολοκλήρωση των απαραίτητων οριστικών μελετών εφαρμογής για το έργο, όσο και στην προετοιμασία του τεχνικού φακέλου, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕΔΙ για την χρηματοδότηση του έργου και παρουσία του αρμόδιου Υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ανακοινώθηκε η δημοπράτηση και παρουσιάστηκε το εν λόγω έργο στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας τα τελευταία είκοσι χρόνια και αφορά στην κατασκευή οδικής αρτηρίας που ξεκινάει πριν τον κόμβο της Νέας Λαμψάκου, στη σημερινή χάραξη του δρόμου Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα και παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας, σε νέα χάραξη, καταλήγει στα Ψαχνά, όπου συναντά τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Εύβοιας (Χαλκίδα – Ιστιαία – Λουτρά Αιδηψού). Το συνολικό μήκος της παράκαμψης είναι 16,6 χιλιόμετρα με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου και μελέτη έξι ανισόπεδων κόμβων στην Λάμψακο, στα Δύο Δέντρα, στο Νότιο ημικόμβο Αλιβερίου, στον Βόρειο ημικόμβο Αλιβερίου, στην Χαραυγή και στον Βατώντα.

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 160.000.000 ευρώ και η οριστική ολοκλήρωση της ωρίμανσης των μελετών του επέτρεψε, μετά από συγκεκριμένες ενέργειες του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και το ενδιαφέρον που έδειξε ο Υπουργος Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων,  τον οριστικό του χαρακτηρισμό ως έργο Τομεακό Διευρωπαϊκό και την χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ και με γέφυρα στο νέο ΣΕΣ (2014-2020) και συγκεκριμένα από τον Άξονα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος πρόσβασης προς την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια, θα υπάρξει αποφόρτιση περιοχές από τον κυκλοφοριακό φόρτο και την διέλευση βαρέων οχημάτων εντός των οικιστικών τους ιστών, θα καταστήσει λειτουργικό τον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας, θα δώσει τέλος στην διχοτόμηση συνοικιών της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης και θα μειώσει το κυκλοφοριακό φόρτο και άρα τον δείκτη επικινδυνότητας του σημερινού δρόμου Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης, που δυστυχώς μετρά  41 νεκρούς την τελευταία δεκαετία.

Στην παρουσίαση του έργου στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας από τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη, παρευρέθηκαν ο Μητροπολίτης Χαλκίδας κ.κ. Χρυσόστομος, εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας, οι βουλευτές Ευβοίας Σίμος Κεδίκογλου και Συμεών Κεδίκογλου, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας Φάνης Σπανός, η Αντιπεριφερειάρχης Βοιωτίας Φανή Παπαθωμά, οι Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Δημήτρης Βουρδάνος και Κώστας Μπακομήτρος, η Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Μίνα Παπαναστασίου, οι Δήμαρχοι του νομού, εκπρόσωποι των Στρατιωτικών Αρχών,  οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ευβοίας, πλήθος δημοτικών συμβούλων, εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων του νομού και εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων. Προηγουμένως, ο Υπουργός και ο Περιφερειάρχης συνοδευόμενοι από τον Αντιπεριφερειάρχη Ευβοίας Φάνη Σπανό, είχαν επισκεφθεί μαζί με κλιμάκιο υπηρεσιακών Διευθυντικών στελεχών του ΥΠΟΜΕΔΙ και της Περιφέρειας, τόσο την Υψηλή Γέφυρα της Χαλκίδας, από όπου ξεκινάει το νέο έργο της παράκαμψης, όσο και την Παλαιά Γέφυρα του Ευρίπου για να επιθεωρήσουν την εξέλιξη των εργασιών αποκατάστασής της.

«Ένα σημαντικό έργο για όλη την Εύβοια ανακοινώνεται σήμερα από εδώ, από την Χαλκίδα. Ενα έργο, το μεγαλύτερο από την δεκαετία του ‘90 για την περιοχή, και ένα αίτημα πολλών ετών που σήμερα ανακοινώνεται όχι μόνο η δημοπράτησή του αλλά και η οριστική χρηματοδότηση της υλοποίησής του. Ένα έργο που η αποφασιστικότητα, η βούληση και το πραγματικό ενδιαφέρον του Υπουργού, όπως το βίωσα μέσα από την καθημερινή μας συνεργασία αυτές τις 100 πρώτες ημέρες, επιτρέπει την οριστική δρομολόγηση της κατασκευής του”, τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Μπακογιάννης και κατέληξε: “Είναι ένα έργο που το δικαιούνταν και το αξίζουν οι πολίτες της Εύβοιας και που αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον της περιοχής και των αυριανών πολιτών της, των παιδιών μας. Συνεχίζουμε με μεράκι, με διάθεση προσφοράς και αποτελεσματικότητα. Μέσα από σκληρή δουλειά δρομολογούμε έργα, δράσεις και πρωτοβουλίες σημαντικά για τους πολίτες και το αύριο της Στερεάς Ελλάδας”.

 

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Π.Σ. και βουλευτής Ευβοίας  του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου σε δηλώσεις του αναφερόμενος στην παράκαμψη Χαλκίδας έκανε λόγο για “δέσμευση- φιέστα  του Υπουργού υποδομών κ. Χρυσοχοϊδη”

Ο κ. Αποστόλου σημείωσε οτι «πέρασαν δεκάδες χρόνια και εξαγγελίες αρμοδίων» και π ως “ανάλογες δεσμεύσεις έχει αναλάβει ο κ. Υπουργός  για το ίδιο έργο καθώς και για άλλα της Εύβοιας κι άλλες φορές, ιδιαίτερα σε προεκλογικούς χρόνους-όπως το νέο Γ.Ν. Χαλκίδας-που σήμερα κανείς δεν μπορεί να μας πει πότε θα ολοκληρωθεί”.

Σύμφωνα με τον Β. αποστόλου ο κ. Χρυσοχοϊδης είναι γνωστός για τις δεσμεύσεις που μέχρι σήμερα υπηρετεί χωρίς καμία εξαίρεση όπως “της επιβολής διοδίων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, κάτι που επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά και για το δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας”.

Παράλληλα σημείωσε πως “πρώτα από όλα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η δημοπράτηση δεν προϋποθέτει τη διασφάλιση της χρηματοδότησης, αφού πολλά έργα, παρότι έχουν δημοπρατηθεί, παραμένουν στα συρτάρια ή απεντάσσονται των χρηματοδοτήσεων, αν και έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες απρόσκοπτης χρηματοδότησης” ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι “πρέπει  να αποφευχθούν τα γνωστά από το παρελθόν θέματα  των καθυστερήσεων χρηματοδότησης και πληρωμών και της μικροκομματικής και πολιτικάντικης εκμετάλλευσης, από την οποία τόσο πολύ έχουν ταλαιπωρηθεί οι πολίτες του νομού μας” υποστηρίζοντας πως “σ’ αυτή τη τακτική έχει ενταχθεί και ο νέος Περιφερειάρχης”.