Εικονική πραγματικότητα ή απολογισμός στο δήμο Λεβαδέων;

Κοινοποίηση στα Social Media

Για ένα πλούσιο έργο μίλησε ο δήμαρχος Λεβαδέων Νίκος Παπαγγελής κατά την διάρκεια του απολογισμού για το 2013 αναφερόμενος με την ευκαιρία στον απολογισμό όλης της θητείας του ενώ αντίθετα από την πλευρά της η αντιπολίτευση έκανε λόγο για αποτυχημένη θητεία της δημοτικής αρχής.

«Οι πολιτικές λιτότητας που έχουν υιοθετήσει και εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις μετά την είσοδο της χώρας σε καθεστώς «εποπτείας» από τους δανειστές της,  έχουν φέρει την αυτοδιοίκηση στο χείλος του γκρεμού. Την ώρα που οι κοινωνικές ανάγκες και η πίεση προς τους Δήμους κλιμακώνονται. Και πράγματι μολονότι η τοπική αυτοδιοίκηση, όλο αυτό το διάστημα, έχει προσφέρει τα μέγιστα για την οικονομική ανόρθωση της χώρας, έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον θεσμό», σημείωσε ο κ. Παπαγγελής.

Επεσήμανε παράλληλα ότι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι δήμοι είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς αντίστοιχη μεταφορά χρηματοδοτήσεων ενώ αντίθετα μειώθηκαν κατά 50%  οι θεσμοθετημένοι πόροι και ταυτόχρονα η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο από την απόφαση της κεντρικής διοίκησης να θέσει σε διαθεσιμότητα εργαζόμενους.

Για τα μεγάλα τοπικά ζητήματα σημείωσε: «Ειδικότερα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε -χωρίς να έχουμε αρμοδιότητα να αποφασίσουμε- ήταν το κλείσιμο του πανεπιστημιακού τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της πόλης και η υποβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου».

Επίσης ο κ. Παπαγγελής υποστήριξε ότι μια πρόσθετη δυσκολία «αποτέλεσε η συστηματική παραπληροφόρηση και η αναίτια όσο και ακραία πολλές φορές αντιπολίτευση που είχε ως αποτέλεσμα, θέματα τα οποία θα μπορούσαν να λυθούν άμεσα προς όφελος των δημοτών, να απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες και ακόμη και να παρεμποδίζονται».

Αναφέρθηκε στους στόχους που είχαν τεθεί λέγοντας: «Πολλά από αυτά που είχαμε σχεδιάσει και σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε, δεν έγιναν, ενώ άλλα νέα εγχειρήματα χρειάστηκε να αναληφθούν» ενώ συνέχισε λέγοντας ότι σήμερα παραδίσει στην κρίση των πολιτών ένα «σύνθετο έργο».

Το έργο αυτό σύμφωνα με τον κ. Παπαγγελής αφορά στην ομαλή ένταξη των τεσσάρων δήμων και της μιας κοινότητας στον ενιαίο Δήμο, την αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που προκλήθηκαν, την εξυγίανση των οικονομικών του ενιαίου δήμου, την κάλυψη κοινωνικών αναγκών αλλά και παραγωγικών τομέων, την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών και την προστασία του περιβάλλοντος, την επίλυση βασικών προβλημάτων καθημερινότητας και λειτουργίας της πόλης και των οικισμών, τη διαφάνεια και τη χρηστή διοίκηση, την ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων χωρίς διακρίσεις, την ανταπόκριση σε κρίσιμα ζητήματα όπως η πυρκαγιά και η επιχειρούμενη υποβάθμιση του Νοσοκομείου, την μη διακοπή υφιστάμενων δραστηριοτήτων του Δήμου και την επαναλειτουργία και αναβάθμιση δραστηριοτήτων  που είχαν διακοπεί.

Τέλος παρουσίασε ανά τομέα (Περιβάλλον και ποιότητα ζωής, Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός, Τοπική Οικονομία και Απασχόληση και Βελτίωση Διοικητικής Ικανότητας και της Οικονομικής Κατάστασης του Δήμου) τις δράσεις που ανέπτυξε η δημοτική αρχή και τα έργα που είναι σε εξέλιξη.

apol3

Από την πλευρά της μειοψηφίας ο Παναγιώτης Ψυχογιός αναφερόμενος στην μέχρι σήμερα πορεία της δημοτική αρχής τόνισε ότι ο δήμαρχος Ν. Παπαγγελής «στα μάτια της Λιβαδειάς δεν ήταν από τους καλύτερους δημάρχους» και ότι «αυτή είναι η πραγματικότητα». Σύμφωνα με τον κ. Ψυχογιό για την αποτυχία της δημοτικής αρχής δεν ευθύνονται μόνο ο άστοχοι χειρισμοί αλλά και το γεγονός ότι  είναι και «οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες» και ο δήμαρχος δεν ήταν προετοιμασμένος.

«Τα πάντα στην πόλη είναι σε ύφεση, δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε ούτε στις ανάγκες των πολιτών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της κρίσης. Δεν ήταν έτοιμος για τόσο μεγάλη θέση, δεν είναι εύκολο από ένα μικρό δήμο να πας αμέσως σ΄ ένα μεγάλο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ψυχογιός.

 

Ο Γιάννης Αποστόλου έκανε λόγο για «ενέργειες και παραλείψεις του δήμαρχου με προσωπική ευθύνη για την απώλεια του πανεπιστήμιου», για ευθύνη «στον διαχωρισμό των εργαζομένων στον Δήμο από την μη ορθή στελέχωση και οργάνωση των υπηρεσιών», για «καθυστέρηση στην επαναλειτουργία του ΧΥΤΑ, με άμεση οικονομική επιβάρυνση του Δήμου» και για λάθος ενέργειες στο θέμα του ΞΕΝΙΑ «με καθυστέρηση επαναλειτουργίας, με ευθύνη της Δημοτικής αρχής» με αποτέλεσμα την τριετή απαξίωσή του.

Για το Νερόμυλο είπε ότι βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη με οικονομικές απώλειες για το Δήμο, σημείωσε ότι αβέβαιο είναι και το μέλλον της Νεροτριβής ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι «η κάθε Δημοτική αρχή είναι συνεχεία κάποιας άλλης και ως εκ τούτου θα έπρεπε να γίνεται πλήρης αναφορά στα συνεχιζόμενα έργα, γιατί όπως και εμείς βρήκαμε αρκετά έργα και μελέτες, με τον ίδιο τρόπο κληρονομήθηκαν και από την προηγούμενη θητεία μας».

Μίλησε ακόμα για τα αρδευτικά και αναρωτήθηκε «για πόσο διάστημα θα συνεχίζεται να πληρώνουν τα κορόιδα δημότες αντί αυτών που πρέπει στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας», για τα ζητήματα των παιδικών σταθμών, την ολιγωρία στον τομέα του αθλητισμού ενώ έδωσε έμφαση στο ότι δεν έχουν πληρωθεί ακόμα οι προμηθευτές των δημοτικών επιχειρήσεων.

Ο κ. Αποστόλου αναφέρθηκε και σε παρεμβάσεις που έγιναν και ευχήθηκε «οι μελέτες να γίνουν έργα και να μην παραμείνουν ασκήσεις επί χάρτου».

 

Από την πλευρά της η επικεφαλής της «Δυναμικής Συνεργασίας Γιώτα Πούλου αφού επεσήμανε ότι ο απολογισμός είναι μια διαδικασία που προβλέπετε «αλλά ο δήμαρχος δεν τον έκανε τα τρία προηγούμενα χρόνια» πρόσθεσε ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι χρονοβόρα και δεν επιτρέπει στους πολίτες να εκφράσουν τις απόψεις τους.

«Μετά την εισήγηση του δημάρχου αναρωτήθηκα αν ζω σε αυτή την πόλη με τα πολλά προβλήματα. Ο απολογισμός του δημάρχου ήταν μια εικονική πραγματικότητα. Εμφανίστηκε μια ωραιοποιημένη εικόνα και αναρωτιέμαι αφού όλα έγιναν τέλεια γιατί ο δήμαρχος αποχωρεί», είπε και χαριτολογώντας τον κάλεσε να το ξανασκεφτεί.

«Τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι πολλά και οι συμπολίτες μας τα ζουν. Κατά την άποψη μου η δημοτική αρχή απέτυχε τόσο στον τομέα των έργων όσο και τη διοίκηση. Το χειρότερο είναι ότι οι εργαζόμενοι έχουν διασπαστεί γιατί δεν είχαν την ανάλογη καθοδήγηση από τον δήμαρχο», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε: «Επί τρία χρόνια οι δημοτικές επιχειρήσεις δεν εκκαθαρίστηκαν και η εκκαθάριση σκόπιμα δεν έχει έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Η ΔΕΥΑΛ ποτέ δεν ήρθε στο ΔΣ, το ΞΕΝΙΑ έπρεπε να είχε παραδοθεί από το Μάρτιο του 2013 και ο δήμος χάνει έσοδα. Την ίδια στιγμή και ο Νερόμυλος έχει μείνει κλειστός και έχει απαξιωθεί ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα στο ΧΥΤΑ». Δεν παρέλειψε επίσης σχετικά με τον ΧΥΤΑ να καλέσει τον δήμαρχο να δώσει στη δημοσιότητα τις εκθέσεις των επιθεωρητών περιβάλλοντος.

Καταλήγοντας η κ. Πούλου τόνισε ότι η δημοτική αρχή δεν έδειξε το απαιτούμενο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό ενώ σε ότι αφορά τις δομές αλληλεγγύης υπογράμμισε ότι προχώρησαν με μεγάλη καθυστέρηση.

apol2

Από την πλευρά μας μια και ο κ. Παπαγγελής έκανε λόγο για παραπληροφόρηση και κακή κριτική παραθέτουμε όλο τον απολογισμό και καλούμε τους πολίτες του Καλλικρατικού δήμου Λεβαδέων να κάνουν μια βόλτα στην πόλη ή τα χωριά και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Απλά πράγματα… 

 

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΛΕΒΑΔΕΩΝ

Απολογισμός πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής Λεβαδέων

για το έτος 2013

 

Αν και τυπικά ο παρών απολογισμός αφορά το έτος 2013, ωστόσο θα αναφερθώ σε όλη την δημοτική περίοδο που σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται.

Μια δημοτική περίοδο που χαρακτηρίστηκε από την μετάβαση στους νέους Δήμους του Καλλικράτη και ταυτόχρονα από την πρωτοφανή οικονομική κρίση. Οι πολιτικές λιτότητας που έχουν υιοθετήσει και εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις μετά την είσοδο της χώρας σε καθεστώς «εποπτείας» από τους δανειστές της,  έχουν φέρει την αυτοδιοίκηση στο χείλος του γκρεμού. Την ώρα που οι κοινωνικές ανάγκες και η πίεση προς τους Δήμους κλιμακώνονται. Και πράγματι μολονότι η τοπική αυτοδιοίκηση, όλο αυτό το διάστημα, έχει προσφέρει τα μέγιστα για την οικονομική ανόρθωση της χώρας, έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον θεσμό.

Τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι σήμερα είναι:

–  Από την εφαρμογή του «Προγράμματος Καλλικράτης», προβλέφθηκε η μεταφορά πλήθος νέων αρμοδιοτήτων στους νέους καλλικρατικούς Δήμους, χωρίς ωστόσο αυτή η μεταφορά να συνοδεύεται και από αντίστοιχη μεταφορά χρηματοδοτήσεων

–  Αντίθετα: μειώθηκαν κατά 50% οι θεσμοθετημένοι πόροι (τακτική επιχορήγηση ΚΑΠ και ΣΑΤΑ) με αποτέλεσμα οι επενδυτικές δραστηριότητες των Δήμων να είναι ανύπαρκτες.

–  η κατάσταση στους Δήμους επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο από την απόφαση της κεντρικής διοίκησης να θέσει σε διαθεσιμότητα εργαζόμενους. Εξαιτίας της διαθεσιμότητας των σχολικών φυλάκων δεν υπάρχει φύλαξη των σχολικών μονάδων, ενώ με τη διαθεσιμότητα των δημοτικών αστυνομικών δεν είναι δυνατή η αστυνόμευση π.χ. για παράνομη κατάληψη κοινοχρήστων χώρων, παράνομη στάθμευση κλπ.

Με βάση έρευνα της ΑΔΕΔΥ, που είδε το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, η μεγαλύτερη μείωση του προσωπικού πραγματοποιήθηκε στην τοπική αυτοδιοίκηση (-18,8%), ενώ σύμφωνα με τη μελέτη  οι περικοπές στη χρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνεπάγονται σοβαρές επιπτώσεις στην παροχή υπηρεσιών της που συνδέονται στενά με το δημόσιο συμφέρον. Οι όροι που υλοποιείται το πρόγραμμα «Καλλικράτης», συντείνουν ώστε να μειωθούν κατά 13,8% οι πόροι που κατευθύνονται στην κοινωνική προστασία, που σήμερα αντιστοιχούν μόλις στο 11,1% των δαπανών των ΟΤΑ έναντι του αντίστοιχου 18,7% που ισχύει στην Ε.Ε. 27.

Ειδικές τοπικές συνθήκες

Πέρα όμως από το γενικό δυσμενές πλαίσιο η Δημοτική Αρχή, ήρθε αντιμέτωπη και με ειδικότερες δυσκολίες και εμπόδια. Τα οικονομικά δεδομένα των ΟΤΑ που συνενώθηκαν ήταν ιδιαίτερα κρίσιμα και πριν από την περίοδο της κρίσης. Ο καλλικρατικός Δήμος Λιβαδειάς πρέπει να απαντήσει σε προβλήματα που αφορούν μια μεγάλη έκταση και 30 οικισμούς και ταυτόχρονα να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πρωτεύουσας του νομού που παίζει ένα υπερτοπικό ρόλο, φιλοξενώντας υπηρεσίες και ασκώντας πολιτική για ένα ευρύτερο χώρο από τα όρια του Δήμου. Είχα την τιμή, αλλά και την ευθύνη- ως δήμαρχος Λιβαδειάς, να μετέχω και στο Δ.Σ. της ΚΕΔΕ και στο Δ.Σ. της ΠΕΔ Στερεάς.

Ειδικότερα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε -χωρίς να έχουμε αρμοδιότητα να αποφασίσουμε- ήταν το κλείσιμο του πανεπιστημιακού τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της πόλης και η υποβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου.

Μια πρόσθετη δυσκολία αποτέλεσε η συστηματική παραπληροφόρηση και η αναίτια όσο και ακραία πολλές φορές αντιπολίτευση που είχε ως αποτέλεσμα, θέματα τα οποία θα μπορούσαν να λυθούν άμεσα προς όφελος των δημοτών, να απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες και ακόμη και να παρεμποδίζονται.

Προφανώς η κριτική και ο έλεγχος είναι απαραίτητος γιατί με αυτό τον τρόπο η εξουσία αναγκάζεται να λογοδοτεί για τις πράξεις ή τις παραλείψεις της, αλλά η ατεκμηρίωτη και ακόμη περισσότερο η κακόβουλη κριτική μόνο προβλήματα δημιουργεί, αφού η κοινή γνώμη δεν ενημερώνεται αντικειμενικά και υπεύθυνα.

Παρόλα τα προβλήματα που εξέθεσα, η δημοτική αρχή προσπάθησε με ότι δυνάμεις είχε,  να σχεδιάσει, να προγραμματίσει και να πετύχει σημαντικά έργα, τα οποία θα σας παρουσιάσω στη συνέχεια. Στη διαδρομή μας αυτή, μας δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστούμε και να εκτιμήσουμε το σπουδαίο πολιτιστικό και κοινωνικό έργο των συλλόγων σε όλο τον Δήμο, αλλά και αρκετών θεσμικών φορέων.

Η προσπάθεια δεν ήταν εύκολη και αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω τους αντιδημάρχους, τους δημοτικούς συμβούλους καθώς και τους υπαλλήλους του Δήμου, που εργάστηκαν για το συμφέρον της πόλης.

Ποιοι ήταν  οι στόχοι της δημοτικής αρχής

Ο προγραμματισμός ήταν ένα από τα πολύ δύσκολα καθήκοντα λόγω των συνθηκών μεγάλης αβεβαιότητας της περιόδου. Πρέπει να σημειώσω για μια ακόμη φορά, ότι ο νέος καλλικρατικός Δήμος κλήθηκε όχι μόνο να αντιμετωπίσει την αναπόφευκτη δυσκολία κάθε μεταβατικής περιόδου, αλλά ακόμη περισσότερο την δραστική περικοπή των εσόδων και των δυνατοτήτων στελέχωσης και κάλυψης αναγκών προσωπικού. Σε συνδυασμό με τις ολοένα και πιο εντεινόμενες κοινωνικές ανάγκες, οι συνθήκες λειτουργίας του Δήμου ήταν και είναι ιδιαίτερα δυσμενείς όσο και κρίσιμες.  Έτσι πολλά από αυτά που είχαμε σχεδιάσει και σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε, δεν έγιναν, ενώ άλλα νέα εγχειρήματα χρειάστηκε να αναληφθούν.

Παρόλαυτά επιχειρήσαμε και σήμερα παραδίνουμε στην κρίση σας ένα σύνθετο έργο, που αφορά:

1. την ομαλή ένταξη των τεσσάρων δήμων και της μιας κοινότητας στον ενιαίο Δήμο

2. την αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που προκλήθηκαν από ένα ανώριμο όπως αποδείχτηκε νομοθέτημα, που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει απαντήσει στα προβλήματα που δημιούργησε

3. την εξυγίανση των οικονομικών του ενιαίου δήμου παρά τα πολλά προβλήματα στο ξεκίνημα

4. την κάλυψη κοινωνικών αναγκών αλλά και παραγωγικών τομέων όπως  η αγροτική παραγωγή και ο τουρισμός

5. την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών και την προστασία του περιβάλλοντος

6. την επίλυση βασικών προβλημάτων καθημερινότητας και λειτουργίας της πόλης και των οικισμών

7. τη διαφάνεια και τη χρηστή διοίκηση

8. την ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων χωρίς διακρίσεις

9. την ανταπόκριση σε κρίσιμα ζητήματα όπως η πυρκαγιά του Αυγούστου του 2013, αλλά και σε άλλα όπως στο κλείσιμο του Πανεπιστημίου,  στην επιχειρούμενη υποβάθμιση του Νοσοκομείου

10. την μη διακοπή υφιστάμενων δραστηριοτήτων του Δήμου αλλά αντίθετα την επαναλειτουργία και αναβάθμιση δραστηριοτήτων  που είχαν διακοπεί

Ένα έργο που σας καλούμε να το συγκρίνετε τόσο με προκάτοχες δημοτικές αρχές όσο και με το έργο στους γειτονικούς δήμους αλλά και να το κρίνετε με τη μέγιστη δυνατή αυστηρότητα. Είμαστε βέβαιοι ότι αν όχι τώρα, έστω στο εγγύς μέλλον θα εκτιμήσετε τόσο την προσπάθεια όσο και τα αποτελέσματα μας.

Με βάση τα παραπάνω ο απολογισμός  του δημοτικού έργου οργανώνεται σε τέσσερις άξονες:

1οςΠεριβάλλον και ποιότητα ζωής

2ος«Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός»,

3ος«Τοπική Οικονομία και Απασχόληση»

4ος  «Βελτίωση Διοικητικής Ικανότητας και της Οικονομικής Κατάστασης του Δήμου»

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Κυκλοφοριακά και οδικά έργα

Δύο είναι τα κυριότερα οδικά έργα που αφορούν τη Λιβαδειά και ουσιαστικά διευκολύνουν τη σύνδεση της πόλης και την αποσυμφόρηση του κέντρου:

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της οδού Αισχύλου από τον ποταμό Έρκυνα έως οδό Φίλωνος, με χρηματοδότηση 640 χιλ. από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο και η οποία μετονομάστηκε σε οδό Χρήστου Παλαιολόγου, όπως και το Συνεδριακό Κέντρο στην Κρύα

Ολοκληρώνεται η κατασκευή τμήματος οδού Ρούμελης από την οδό Χαιρωνείας έως οδό Αγ. Αθανασίου με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) 480.000,00. Συνοδευτικά έγινε:

– Αγορά οικοπέδων για τη διάνοιξη του δρόμου και την προστασία του αγωγού καυσίμων συνολικού ύψους 240 χιλ. από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) και ΣΑΤΑ

Κατασκευή δικτύων ύδρευσης και απορροής ομβρίων υδάτων οδού Ρούμελης με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) 70.000,00

Σε εξέλιξη  είναι :

–        Η ανάπτυξη δικτύου στάσεων (αστικών Λεωφορείων) του Δήμου Λε­βαδέων με χρήση ΑΠΕ, έχει εξασφαλιστεί η πίστωση 139 χιλ. από ΕΣΠΑ (ΥΠΕΚΑ-ΕΠΕΡΑΑ)

–        Ασφαλτοστρώσεις δημοτικών οδών Λιβαδειάς : Γιαννούτσου, Δημ. Ανδρεαδάκη, Αγίου Αθανασίου, Διστόμου, Αγίου Νεκταρίου, τμήμα Ρούμελης (Γυμνάσιο)

–        Κυκλοφοριακές ρυθ­μί­σεις που άλλες έχουν γίνει και άλλες γίνονται και αφορούν την τμηματική εφαρμογή της κυκλο­φοριακής μελέτης

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων

Ολοκληρώθηκαν:

  • Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων οδών (Π. Μαχητών, Αθηνών, Καραγιαννοπούλου και Φίλωνος) που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο
  • Κατασκευή πεζοδρομίων στην οδό Δελφών

Σε εξέλιξη είναι σημαντικά έργα όπως:

  • Ανάπλαση- ενοποίηση δικτύου πεζοδρόμων (πεζόδρομος οδού Καλλιαγκάκη, Μπουφίδου, χώρος πρώην ΚΤΕΛ και πεζοδρόμια Σπυρίδωνος) με χρηματοδότηση 730 χιλ. από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ).
  • Ανάδειξη Ιστορικών χώ­ρων και ανάπλαση Οικισμού Χαιρώνειας, πρόκειται για έργο που είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την προηγούμενη δημοτική περίοδο, αλλά η ολοκλήρωσή του καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.
  • Ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του φωτισμού χρήσης και ανάδειξης των περιπατητικών διαδρομών, των αρχιτεκτονικών στοιχείων και του φυσικού τοπίου στην περιοχή του ποταμού Έρκυνα με χρηματοδότηση 442 χιλ. από Πράσινο Ταμείο.

Έχουν δρομολογηθεί:

  • Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων Ελικώνα, έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση με 961 χιλ. από ΕΣΠΑ (Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης)
  • Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων Κορώνειας  εγκριθεί η χρηματοδότηση με 1 εκατ. από ΕΣΠΑ (ΕΕΤΑΑ)
  • Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων Αγ. Άννας έχει γίνει η μελέτη και έχει υποβληθεί πρόταση
  • Προχωράει η αποζημίωση ιδιοκτησιών παρά του πάρκου Έρκυνας από Ξενοφώντος έως Θουκιδίδου με χρηματοδότηση 91 χιλ. από Πράσινο Ταμείο
  • Έχει εγκριθεί η «Υπογειοποίηση εναερίου δικτύου επί του πεζοδρόμου της οδού Μπουφίδου»

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Συντήρηση, ανάδειξη και αξιοποίηση των ιστορικών, χώρων μνημείων και κτιρίων
  • Μετά από πολλά χρόνια έγιναν παρεμβάσεις στο εσωτερικό του Κάστρου με καθαρισμό στον εσωτερικό χώρο καθώς και συντήρηση στον Πύργο, σε συνεργασία με την 23η Ε.Β.Α. Έγινε επίσης με δικά μας μέσα  μελέτη για την αναστήλωση της εκκλησίας της Αγ. Σοφίας στο εσωτερικό του.
  • Το τουριστικό περίπτερο ΞΕΝΙΑ είχε εγκαταλειφθεί από τον Δήμο από το 2008 και τον Γενάρη του 2009 είχε καταστραφεί από πυρκαγιά. Εμείς διεκδικήσαμε από τον ΕΟΤ και τελικά πετύχαμε την παραχώρηση του ΞΕΝΙΑ στο Δήμο Λιβαδειάς που ανακατασκευάστηκε με μελέτη/ επίβλεψη των υπηρεσιών μας και κόστος 235 χιλ. ευρώ από ΣΑΤΑ.  Τώρα είναι στη διαδικασία δημοπρατήσεων για να ενοικιασθεί και να ξαναλειτουργήσει.
  • Ένα από τα παλαιότερα μνημεία που ήταν κυριολεκτικά υπό κατάρρευση είναι το σημαντικό Τρίχινο Γεφύρι στο φαράγγι της Κρύας. Σήμερα είναι σε εξέλιξη το έργο : Διαμόρφωση μονοπατιού και αποκατάσταση- στερέωση Τρίχινου γεφυριού με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, σύμβαση: 250.000,00€.

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Διαχείριση απορριμμάτων

 

 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της δημοτικής περιόδου, είναι η διαχείριση των απορριμμάτων.  Στο πεδίο αυτό, όχι μόνο αλλάξαμε συνολικά τη λειτουργία του ΧΥΤΑ και της καθαριότητας, όχι μόνο εξασφαλίσαμε μεγάλες χρηματοδοτήσεις, αλλά και κρατήσαμε όλη τη διαδικασία σε τοπικό επίπεδο, εξασφαλίζοντας τα μέγιστα οφέλη για την τοπική κοινωνία και αποφεύγοντας την εμπλοκή με τους μεγάλους εθνικούς εργολάβους που δραστηριοποιούνται στον τομέα.

Αναλυτικότερα:

Ξεκινήσαμε από την αρχή – γιατί είχε εγκαταλειφθεί-  και λειτουργούμε μέχρι σήμερα χωρίς προβλήματα, την ανακύκλωση υλικών συσκευασίας με τους μπλε κάδους. Για το σκοπό αυτό, καταγράψαμε τις θέσεις όλων των κάδων τόσο των πράσινων (σύμμεικτα) όσο και των μπλε (ανακύκλωσης), για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Σήμερα, πάνω από 400 μπλε κάδοι ανακύκλωσης έχουν τοποθετηθεί σε όλους σχεδόν τους οικισμούς του Δήμου. Συνολικά μέσα στην τριετία πάνω  4,7 χιλιάδες τόνοι υλικών έχουν οδηγηθεί στην ανακύκλωση. Μάλιστα τον τελευταίο χρόνο, αποκτήσαμε με δωρεάν παραχώρηση από τον Δήμο Αθηναίων, ένα όχημα ανακύκλωσης οπότε αναλάβαμε μόνοι μας την αποκομιδή και εξοικονομούμε περίπου  60 χιλ. ευρω ετησίως.

Πρόσφατα ξεκινήσαμε εκ νέου και την ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών και λαμπτήρων

Ολοκληρώσαμε την αποκατάσταση όλων των χώρων ανεξέλεγκτης απόρριψης απορριμμάτων με την αποκατάσταση των  ΧΑΔΑ στο Κυριάκι και στο Παρόρι με χρηματοδότηση 198 χιλ.από ΕΣΠΑ(ΠΕΠ) και ΚΑΠ.

Αναδιοργανώσαμε πλήρως τη λειτουργία του ΧΥΤΑ με αύξηση των ωρών λειτουργίας, καλύτερη φύλαξη και βελτίωση των συνθηκών της υγειονομικής ταφής με περισσότερους εργαζόμενους. Αντιμετωπίζουμε άμεσα τα όποια προβλήματα εμφανίζονται και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, υπήρξε σε όλη τη διάρκεια της θητείας μας συνεχής εποπτεία και παρακολούθηση από την πλευρά των αντιδημάρχων καθαριότητας και τεχνικών υπηρεσιών αλλά και του ίδιου του δημάρχου. Δεν σταματήσαμε όμως μόνο εκεί.

Εξασφαλίσαμε δύο μεγάλες χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, που σήμερα είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η πρώτη με τίτλο: «Λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ΧΥΤΑ Λιβαδειάς» με χρηματοδότηση 3.476.566,22 (σύμβαση : 2.315.034,92) από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) αφορά        :

–        την αποκατάσταση του παλαιού ΧΥΤΑ που διέκοψε τη λειτουργία του το 2010, ώστε να μην υπάρχει άλλη ρύπανση από εκεί. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί ο παλιός ΧΥΤΑ είχε υπερκορεσθεί με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για το περιβάλλον.

–        την συμπλήρωση του νέου ΧΥΤΑ με υποδομές που δεν είχαν προβλεφθεί όπως η τριτοβάθμια επεξεργασία των υγρών αποβλήτων, η περιμετρική άρδευση και η κατασκευή ενός κτιρίου διοίκησης.

Η δεύτερη με τίτλο : Προμήθεια εξοπλισμού διαχείρισης στερεών αποβλήτων 1ης Διαχειριστικής Ενότητας με χρηματοδότηση 3.005.000 από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) αφορά:

–        την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού για την καλύτερη λειτουργία του ΧΥΤΑ και συνολικά την διαχείριση των απορριμμάτων όπως φορτηγών, απορριμματοφόρων, βυτιοφόρο, υδροφόρα, φορτωτή και προωθητή, συμπιεστή, θρυμματιστή για τα ογκώδη, σπαστήρα για πετρώματα και μπάζα.

Επίσης ετοιμάσαμε και μελέτη ανακατασκευής του τοπικού δρόμου πρόσβασης στον ΧΥΤΑ που δεν έγινε δυνατό να συμπεριληφθεί στη χρηματοδότηση επειδή δικαιούχος φορέας είναι η ΔΕΠΟΔΑΛ ενώ ο δρόμος είναι δημοτικός. Τέλος ξεκινήσαμε διαδικασίες παραχώρησης από το δασαρχείου του όμορου χώρου για την επέκταση του ΧΥΤΑ στο μέλλον, διαδικασίες που διακόπηκαν αφού λόγω της πρόσφατης πυρκαγιάς, ο χώρος είναι εκ νέου αναδασωτέος.

Μετά την πυρκαγιά που σημειώθηκε στο τέλος Αυγούστου στην περιοχή μας, ο ΧΥΤΑ υπέστη μεγάλες καταστροφές. Το πρόβλημα ήταν ότι από την πρώτη στιγμή μας ξεκαθάρισαν ότι δεν υπάρχουν τα κονδύλια που δίνονταν άμεσα στο παρελθόν για αντιμετώπιση θεομηνιών. Ευτυχώς μέσα από μια μεγάλη πίεση και κινητοποίηση τόσο της δημοτικής αρχής όσο και των υπηρεσιών, κατορθώσαμε να εγκρίνουμε χρηματοδότηση του έργου με τίτλο: «Αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν από θεομηνία (πυρκαγιά) στο ΧΥΤΑ»  με χρηματοδότηση 1.161.531,30 από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) και σήμερα έχει ξεκινήσει.

Σημαντικό έργο αφορά η οργάνωση της καθαριότητας σε όλους τους οικισμούς μέσα από : α. Αναδιοργάνωση δρομολογίων αποκομιδής και οχήματος πλυντηρίου κάδων για την βελτίωση των υπηρεσιών καθαριότητας και την εξοικονόμηση δαπανών β. Προγραμματισμός των καθαρισμών με μηχανικά μέσα ποταμών, ρεμάτων, αρδευτικών και αποστραγγιστικών δικτύων, κοινοχρήστων χώρων και περιαστικών χώρων.

Ο ανενεργός χώρος των παλαιών σφαγείων οργανώθηκε με αποκλειστικά δικά μας μέσα και ελάχιστο κόστος σε αμαξοστάσιο και κέντρο υποδοχής ειδικών κατηγοριών ανακυκλώσιμων (π.χ. ηλεκτρικές συσκευές, λαμπτήρες και φωτιστικά, μπαταρίες κλπ). Αποτέλεσμα αυτής της μετατροπής είναι για πρώτη φορά ο Δήμος να διαθέτει οργανωμένο χώρο που φυλάσσονται τα οχήματα, δίνονται οδηγίες κίνησης και γίνονται συντηρήσεις, με πολύ ευνοϊκά αποτελέσματα τόσο για την οργάνωση της καθημερινής δουλειάς όσο και για το κόστος των καυσίμων και των συντηρήσεων.

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Αστικό και περιαστικό πράσινο, ανάδειξη στοιχείων φυσικού περιβάλλοντος

 

Στον τομέα αυτό, έγιναν αρκετές μικρές παρεμβάσεις που άλλαξαν την εικόνα πολλών σημείων όπως:

–        Συντήρηση – καθαρισμός κοινοχρήστων χώρων όπως καθαρισμός και φύτευση χαμηλής βλάστησης των παρόχθιων εκτάσεων του ποταμού Έρκυνα από το τέλος του πάρκου μέχρι την εκβολή του στον Μακρυσαίο, Αη-Λουκάς, Πρόκεμα (Ζαγαρά), Αγ. Παρασκευή κλπ)

–        Καθαρισμοί περιαστικών χώρων (π.χ. Τζιμέικα και Αη-Λιας Λιβαδειάς, Κυριάκι)

–        Δενδροφυτεύσεις και κατά μήκος πεζοδρομίων (π.χ.οδός Δελφών).

–        Βελτίωση και επέκταση των χώρων πρασίνου όπως στην πλατεία Συνοικισμού.

–        Χάραξη μονοπατιών, σήμανση, συντήρηση και δημιουργία εγκαταστάσεων, δασικής αναψυχής π.χ.  θέση Αγ. Κωνσταντίνος Δημοτικής Κοινότητας Αγ. Γεωργίου

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Ύδρευση, αποχέτευση και επεξεργασία υγρών αποβλήτων

Η ΔΕΥΑΛ επέκτεινε την δραστηριότητά της και ανέλαβε την διαχείριση της ύδρευσης και της αποχέτευσης για όλους τους οικισμούς. Όλες  οι εργασίες συντήρησης των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης όλου του Δήμου εκτελούνται από το προσωπικό και τα μέσα της ΔΕΥΑΛ από το 2011.

Για το σκοπό αυτό χρειάστηκε να γίνει :

1. Καταγραφή/ αντιμετώπιση άμεσων προβλημάτων

2. Παραλαβή και μεταφορά βάσης δεδομένων υδρομέτρων

Η ΔΕΥΑΛ προχώρησε στην προμήθεια νέου μικρού φορτηγού αυτοκινήτου και συνολικής δαπάνης 15.000 € (χωρίς ΦΠΑ). Με τον τρόπο αυτό η επιχείρηση συνεχίζει τη διαδικασία ανανέωσης του στόλου των μέσων μεταφοράς της, μετά την προμήθεια νέου φορτηγού αυτοκινήτου, δίνοντας έμφαση αφενός στην ασφάλεια του προσωπικού της κατά τις μετακινήσεις του σε όλο τον Καλλικρατικό Δήμο, οι οποίες προφανώς παρουσιάζονται ιδιαίτερα αυξημένες, και αφετέρου στην ταχεία εξυπηρέτηση των δημοτών.

Παράλληλα ολοκληρώθηκαν σημαντικά έργα όπως:

Γεώτρηση δεξαμενή και εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης Χαιρώνειας, Θουρίου, Ακοντίου και Προσηλίου από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) 714 χιλ.

Εκσυγχρονισμός δεξαμενών ύδρευσης Δ. Χαιρώνειας με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (ΠΕΠ) 211 χιλ.

Αναβάθμιση βιολογικού καθαρισμού Δαύλειας από την ΔΕΥΑΛ

Υδροδότηση Λαπαθιά με χρηματοδότηση από ΘΗΣΕΑ 171.903,88

Αποχέτευση ομβρίων Αγ. Γεωργίου με χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ

 

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ:

«ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ Δ.Δ. ΛΑΦΥΣΤΙΟΥ & ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΑΔΩΝ»

Αντικαθίσταται στο σύνολο του το παλαιό και ανεπαρκές δίκτυο ύδρευσης του Δ.Δ. Λαφυστίου, συνολικού μήκους 6.446,00 μέτρων. Επίσης αντικαθίσταται στο σύνολο του το παλαιό και ανεπαρκές δίκτυο ύδρευσης του οικισμού Τσουκαλάδων, συνολικού μήκους 3.360,00 μέτρων. Επιπρόσθετα αντικαθίστανται και όλες οι συνδέσεις των σπιτιών και στους δύο οικισμούς. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 589.000,00 € χωρίς Φ.Π.Α. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του δικτύου στις Τσουκαλάδες και απομένουν οι εργασίες αποκαταστάσεων στο Λαφύστιο.

«ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΠΟΛΗΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»

Αντικαθίστανται και καταργούνται παλαιά δίκτυα ύδρευσης από αμίαντο με την κατασκευή 7.000 μέτρων μήκους διανομής ύδρευσης ενώ ακόμα αντικαθίστανται και οι αντίστοιχες συνδέσεις των σπιτιών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 645.000,00 € χωρίς Φ.Π.Α.  απομένουν περίπου 700 μέτρα για την ολοκλήρωση του έργου.

«ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΠΟΛΗΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ (ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΡΟΥΡΙΟΥ – ΖΑΓΑΡΑ & ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ)»

Κατασκευάζονται 3.800,00 μέτρα μήκους αγωγοί αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων, με τις αντίστοιχες συνδέσεις ακινήτων συνολικού προϋπολογισμού 1.042.000,00€, χωρίς Φ.Π.Α. Το έργο ολοκληρώνεται εντός του Φεβρουαρίου 2014.

«ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ Δ.Δ. ΛΑΦΥΣΤΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»

Κατασκευάζονται 6.100,00 μέτρα μήκους αγωγοί αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων και 580,00 μέτρα μήκους αγωγού υπό πίεση για άντληση λυμάτων από κατασκευαζόμενο αντλιοστάσιο για την κάλυψη όλου του οικισμού, προϋπολογισμού 1.450.000,00€, χωρίς Φ.Π.Α.

«ΥΔΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΜΒΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΡΟΥΜΕΛΗΣ»

Κατασκευάσθηκαν 2.300,00 μέτρα μήκους δικτύου διανομής ύδρευσης και 250,00 μέτρα μήκους  δικτύου αποχέτευσης όμβριων υδάτων στην οδό Ρούμελης από την οδό Χαιρωνείας έως την οδό Αγ. Αθανασίου, προϋπολογισμού 195.121,95€, χωρίς Φ.Π.Α. Το έργο αυτό εκτελείται παράλληλα με την κατασκευή της οδού στο συγκεκριμένο τμήμα της οδού Ρούμελης και έχει ήδη ολοκληρωθεί..

Ξεκίνησαν σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ και ολοκληρώνονται μέσα στο Μάρτιο, οι διαδικασίες για παραγωγή πόσιμου νερού στον Καραχάλιο και στον Καρυώτη.

Τέλος, έχουν δρομολογηθεί μεγάλα έργα που αφορούν την αποχέτευση και την ΕΕΛ του Κυριακίου και του Αγ. Γεωργίου, την επέκταση και βελτίωση του βιολογικού Λιβαδειάς(ΕΣΠΑ- ΕΠΕΡΡΑΑ)

 

 

Περιβάλλον και ποιότητα ζωής Προώθηση πολεοδομικών παρεμβάσεων

Ολοκληρώθηκε η τροποποίηση & ολοκλήρωση του ΓΠΣ Λιβαδειάς που αφορά τον τ. Καποδιστριακό δήμο Λιβαδειάς δηλαδή Λιβαδειά, Λαφύστι, Ρωμαίικο και το ΣΧΟΟΑΠ Δαύλειας που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο.

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα ΣΧΟΟΑΠ (Σχέ­δια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης) Χαιρώ­νειας και η εκπόνηση του ΓΠΣ Κυριακίου.

 

Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός Κοινωνικές δράσεις

 

Η δεινή οικονομική κατάσταση πολλών συμπολιτών, αλλά και οι ανάγκες για διαφάνεια, χρηστή διοίκηση και τερματισμό της απαράδεκτης πελατειακής πολιτικής των παράνομων επιδομάτων ήταν οι άξονες της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου. Τα σημαντικότερα έργα του Δήμου στον τομέα αυτό αφορούν:

 

Κοινωνικό Παντοπωλείο

Το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου ξεκίνησε τη λειτουργία του το Δεκέμβριο του 2012 και στο οποίο είναι δικαιούχοι 150 οικογένειες.  Οι διανομές αφορούν σε τρόφιμα, είδη ρουχισμού και παιγνίδια και πραγματοποιούνται κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα, καθώς και σε άλλες περιόδους που καταφέρνουμε να συγκεντρώσουμε επαρκείς ποσότητες ειδών για την κάλυψη των αναγκών των οικογενειών αυτών.  Φυσικά ο Δήμος στέκεται στο πλευρό κάποιων ιδιαίτερων περιπτώσεων και προχωρά στη διανομή τροφίμων και πέρα από τις προκαθορισμένες περιόδους.

Επίσης, στο πλαίσιο λειτουργίας του κοινωνικού παντοπωλείου προχωρήσαμε στη διανομή καυσοξύλων σε 120 οικογένειες.  Κάθε δικαιούχος προμηθεύεται με 1 κυβικό καυσόξυλα, τα οποία προέρχονται από τα κλαδέματα των δέντρων από τις υπηρεσίες του Δήμου.

Τέλος, ο Δήμος Λεβαδέων συμμετείχε στο πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και διένειμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων σε 100 ακόμη οικογένειες που δεν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού παντοπωλείου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα υλοποιηθεί και το 2014.

 

Βοήθεια στο Σπίτι

 

Το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι παρέχει υπηρεσίες φροντίδας κατ’ οίκον σε ηλικιωμένα άτομα αλλά και σε ΑΜΕΑ μέσω των μονάδων του στις Δ.Ε. Χαιρώνειας, Δαύλειας και Κορώνειας – Κυριακίου αλλά και στην πόλη της Λιβαδειάς.  Από το πρόγραμμα εξυπηρετούνται 210 ωφελούμενοι σύμφωνα με τα τυπικά κριτήρια επιλογής τους (εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση, κατάσταση υγείας) αλλά επιπλέον 70 ωφελούμενοι οι οποίοι δεν πληρούν τις παραπάνω τυπικές προϋποθέσεις αλλά χρήζουν βοήθειας.

Η ΚΕΔΗΛ συμμετέχει στη διανομή τροφίμων σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες σε συνεργασία με το Κοινωνικό Παντοπωλείο.

Στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι απασχολούνται 10 εργαζόμενοι με σύμβαση ορισμένου χρόνο και από το 2012 έως σήμερα το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.

 

Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ)

Το ΚΑΠΗ Λιβαδειάς προσφέρει στους ηλικιωμένους συμπολίτες μας υπηρεσίες κοινωνικής εργασίας, δωρεάν φυσιοθεραπεία, ενεσοθεραπεία, μέτρηση αρτηριακής πίεσης και σακχάρου. Επίσης για τη ψυχαγωγία των ηλικιωμένων διοργανώνονται εκδρομές, υλοποιούνται προγράμματα οργανωμένων διακοπών, και πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις και οργανωμένες επισκέψεις για την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων.

 

Δημοτική κατασκήνωση στην Παλιομηλιά

Η αδυναμία των περισσοτέρων πλέον πολιτών για διακοπές μεγάλης διάρκειας ήταν η αιτία που παρά την οικονομική δυσπραγία του Δήμου δεσμευτήκαμε για επαναλειτουργία των δημοτικών κατασκηνώσεων.  Η κατασκήνωση συντηρήθηκε και επαναλειτούργησε το καλοκαίρι του 2012 και το 2013, μετά από ένα διάστημα 2 ετών που είχε παραμείνει κλειστή. Στην νέα αυτή περίοδο η λειτουργία της κατασκήνωσης αναβαθμίστηκε και η συνεργασία με γονείς και παιδιά υπήρξε άψογη.

Την πρώτη χρονιά επαναλειτουργίας των κατασκηνώσεων φιλοξενήθηκαν 165 παιδιά ενώ το 2013 φιλοξενήθηκαν 180.

 

Προνοιακά επιδόματα

Η αρμοδιότητα χορήγησης προνοιακών επιδομάτων ήρθε στο Δήμο Λεβαδέων από την πρώην ΝΑ Βοιωτίας, στο πλαίσιο εφαρμογής του Καλλικράτη. Οι κατηγορίες των επιδομάτων αφορούσαν διάφορες μορφές αναπηρίας και η αντίστοιχη Δημόσια Δαπάνη  και όταν παραλάβαμε την κατάσταση, ως δικαιούχοι φέρονταν ότι ήταν 2.673. Τον Ιούνιο του 2011, οπότε και διαπιστώθηκαν παρατυπίες στη χορήγηση των προνοιακών επιδομάτων, απεστάλη σχετικό έγγραφο στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, με αποτέλεσμα την ανάδειξη του προβλήματος πανελλαδικά.

Λόγω όμως του πολύ μεγάλου αριθμού των δικαιούχων, αλλά και της πολυπλοκότητας στην εξακρίβωση των παράτυπων επιδομάτων, το Υπουργείο αποφάσισε την δημιουργία νέου μητρώου και ουσιαστικά την «επανεκκίνηση» της όλης διαδικασίας, αρχής γενομένης από την «απογραφή» των δικαιούχων.

Το αποτέλεσμα της απογραφής και της όλης ανακίνησης του θέματος ήταν να έχουμε ήδη από το 2ο δίμηνο του 2012, 777 (29%) λιγότερα επιδόματα από ότι στην αρχή του 2011, πράγμα που μεταφράζεται σε 3 εκατομμύρια € ετησίως λιγότερες δαπάνες για τα προνοιακά επιδόματα μόνο στο Νομό Βοιωτίας. Το 2013, ο αριθμός των προνοιακών επιδομάτων μειώθηκε περαιτέρω, με τη μείωση να προσεγγίζει το 40% από τα επιδόματα που δινόντουσαν πριν την μεταφορά της αρμοδιότητας στους δήμους, τόσο σε αριθμό διακαιούχων, όσο και σε ποσό.

 

 

 

Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός Δράσεις  για την Υγεία 

Υποστηρίξαμε τη λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Λιβαδειάς με κινητοποιήσεις, ειδικές παρεμβάσεις όπως συνεδρίαση Δ.Σ.

Προχωρήσαμε σε παραχώρηση μεριδίου που ανήκει στον Δήμο Λεβαδέων από το κληροδότημα ΔΕΔΕ στο Παράρτημα Λιβαδειάς της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας για τη στέγαση των υπηρεσιών του.

 

Υπήρξε συνεργασία με φορείς για την πρόληψη των τοξικοεξαρτήσεων. Ο Δήμος Λεβαδέων στηρίζει τον αγώνα που δίνουν διάφοροι φορείς της πόλης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εξαρτημένων ατόμων.  Στο πλαίσιο αυτό συμμετέχει στο κέντρο πρόληψης τοξικοεξαρτήσεων «Πρόταση Ζωής» σε συνεργασία με ΟΚΑΝΑ,  συνεργάζεται με το ΕΣΥΝ Λιβαδειάς και το ΚΕΘΕΑ στο οποίο έχει παραχωρήσει τον δημοτικό χώρο στην Αγία Παρασκευή για να στεγάσει της υπηρεσίες του.

 

Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός Δράσεις  για την Παιδεία

 

Σχολικά κτίρια

Έγιναν εργασίες συντηρήσεων και εκσυγχρονισμού στα σχολικά κτίρια στη Λιβαδειά και τις δημοτικές ενότητες και ασφαλτόστρωση του αύλειου χώρου του Ε.ΠΑ.Λ.

 

Παιδικοί Σταθμοί

Οι 4 παιδικοί σταθμοί στη Λιβαδειά και ο ένας στον Αγ. Γεώργιο φιλοξενούν φέτος 245 νήπια και βρέφη. Προκειμένου να εξυπηρετήσουμε περισσότερους δικαιούχους, ο Δήμος Λεβαδέων για το έτος 2013-1014 συμμετέχει στο επιδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που αφορά  τη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» και απευθύνεται  στους Δημοτικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς. Οι καλυπτόμενες θέσεις ανέρχονται σε 63,προϋπολογισμού 187.600 € και σε 43 προϋπολογισμού 64.500 €, μέσω της δωρεάς του ιδρύματος «ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ». Έτσι πετύχαμε να καλύψουμε το 100% των αιτήσεων για τα νήπια και το 80% των αιτήσεων για τα βρέφη.

 

Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης

Ο Δήμος Λεβαδέων ξεκίνησε το Νοέμβρη του 2013 την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων  γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων με εκπαιδευτικές δράσεις εθνικής εμβέλειας μέσω του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του Δήμου. Είναι σε εξέλιξη 18 και πρόκειται να υλοποιηθούν σταδιακά 30 τμήματα εκπαίδευσης το εκπαιδευτικό έτος 2013-2014 αφού ο αριθμός των συμμετεχόντων ξεπέρασε τους 750.

Ο Δήμος Λεβαδέων εξασφάλισε τη δυνατότητα οι εκπαιδευόμενοι να παρακολουθούν τα προγράμματα εκπαίδευσης στο τόπο διαμονής τους  και με μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε η υλοποίηση των προγραμμάτων.

 

Εθελοντισμός

Με στόχο την ανάδειξη του εθελοντισμού, o Δήμος Λεβαδέων σε συνεργασία με το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, υλοποιεί το Εθνικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών «Προστατεύω τον Εαυτό μου και τους Άλλους». Το πρόγραμμα θα προκηρυχτεί τις επόμενες μέρες με διάρκεια 100 ώρες. Όσοι εκπαιδευτούν παίρνουν Βεβαίωση Παρακολούθησης και εντάσσονται στο Μητρώο Εθελοντικών οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

 

Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός Δράσεις  για τον Πολιτισμό 

 

Η δημοτική Αρχή παρά τη μείωση των κονδυλίων που αφορούν στον πολιτισμό  κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για την προώθηση του.

 

Συγκεκριμένα υλοποίησε τις ακόλουθες δράσεις:

 

  • Συντήρηση και επαναλειτουργία του συνολικού εκθεσιακού χώρου στο ισόγειο του Νερόμυλου με αξιοποίηση και των δύο αιθουσών που υπάρχουν στο χώρο (η μια λειτουργούσε ως αποθήκη)
  • Επαναλειτουργία του Ιστορικού & Εθνολογικού Μουσείου Λιβαδειάς  με προθήκη αίθουσας με «Εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας στην Βοιωτία – Μαντείο Τροφωνίου και Δικτυακή Πύλη πολιτισμού και τουρισμού Βοιωτίας που αφορά στο Δήμο Λεβαδέων», σε συνεργασία με το Ι.Μ.Ε. και προσθήκη της αίθουσας Λάμπρου Κατσώνη (μεταφορά από τον Πύργο του Κάστρου), σε συνεργασία με τον Σύλλογο Λεβαδέων «Λάμπρος Κατσώνης».
  • Κατασκευή μνημείου πεσόντων στο Καλάμι
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων για τοπικά ιστορικά γεγονότα π.χ. ολοκαυτώματα Κυριακίου, Δαύλειας, Καλαμιού
  • Διοργάνωση τοπικών θεσμών όπως ΠΑΣΧΑ Λιβαδειάς, Γαϊτανάκι, Τροφώνια (χρηματοδότηση από πρόγραμμα Leader και Τράπεζα Αττικής για το 2013), πανσέληνος Αυγούστου στον αρχαιολογικό χώρο Χαιρώνειας
  • Συνδιοργάνωση με άλλους φορείς εκδηλώσεων ιστορικού περιεχομένου π.χ. γενοκτονία Ποντίων, εορτασμός μνήμης Λάμπρου Κατσώνη
  • Υποστήριξη του Μορφωτικού Συλλόγου Λαφυστίου για την πραγματοποίηση της έκθεσης γελοιογραφίας και του Δημοτικού Θεάτρου (καταβολή ενοικίου κτηρίου που στεγάζεται ο Όμιλος Φίλων Θεάτρου)
  • Υποστήριξη δράσεων των Χορωδιών, των πολιτιστικών συλλόγων της πόλης, των σχολικών πολιτιστικών ομάδων
  • Συνδιοργάνωση εκπαιδευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστη­ριοτήτων μέσω της Φιλαρμονικής, του Ωδείου, της Χορωδίας κ.α.

 

 

Κοινωνική Πολιτική, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός Δράσεις  για τον Αθλητισμό  

 

  • Λειτουργία και συντήρηση, υφιστάμενων αθλητικών υποδομών (προγραμματική σύμβαση για την αναβάθμιση του κολυμβητηρίου Λιβαδειάς ύψους 100.000 €), διαρκής (καθημερινά και στις αργίες) λειτουργία του Δημοτικού Σταδίου Λιβαδειάς για την ελεύθερη άθληση των κατοίκων, δωρεάν παροχή του Κλειστού Γυμναστηρίου Λιβαδειάς στους αθλητικούς συλλόγους της πόλης.

 

  • Συμμετοχή στο πρόγραμμα Άθληση για Όλους της Ειδικής Γραμματείας Διατροφής και Άθλησης του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

 

 

 

Τοπική Οικονομία-Απασχόληση 

 

Απασχόληση

Στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» υπεγράφη Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ του Ιντιστούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ  καθώς και του Δήμου Λεβαδέων για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Στα πλαίσια υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος απασχολήθηκαν στο Δήμο Λεβαδέων 82 άτομα (ωφελούμενοι), στις περισσότερες υπηρεσίες του Δήμου και στις αντίστοιχες ειδικότητες για διάστημα 5 μηνών.

 

Προβολή του Δήμου

Για την εξωστρέφεια του Δήμου συμμετείχαμε:

  • στην έκθεση Λαμίας 18-26 Μαΐου 2013
  • στην εκδήλωση Κερνάμε Ελλάδα στην Κρύα Λιβαδειάς
  • εκτύπωση τουριστικού φυλλαδίου στην αγγλική γλώσσα για τη διανομή του στις εκθέσεις τουρισμού που συμμετέχει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
  • αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων και φωτογραφιών σε ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας για την προώθηση του Πάσχα της Λιβαδειάς

 

Σε εξέλιξη είναι η Αναβάθμιση και επαναλειτουργία του συστήματος παροχής δωρεάν internet  στην πόλη της Λιβαδειάς

 

Μια πολύ σημαντική παρέμβαση αποτέλεσε η αναβάθμιση της ετήσιας πανήγυρης με μόνιμο χώρο διεξαγωγής, βελτίωση των υποδομών εξυπηρέτησης των πωλητών και των επισκεπτών και ενθάρρυνση της συμμετοχής τοπικών παραγωγών και εμπόρων. Η παρέμβαση αυτή έλυσε ένα χρόνιο πρόβλημα που αφορούσε την τριτοκοσμική εικόνα, την ταλαιπωρία και τους κινδύνους που συνεπαγόταν η τέλεση της πανήγυρης μέσα στην πόλη. Αλλά όχι μόνο: λύσαμε ταυτόχρονα το πρόβλημα του παρεμπόριου και του πολύ εκτεταμένου παραπάζαρου που είχε σαν συνέπεια να χάνει ο Δήμος έσοδα, να ταλαιπωρούνται οι έμποροι που συμμετείχαν και να εμφανίζονται φαινόμενα διαφθοράς και αδιαφάνειας.

 

Αγροτική οικονομία

Για την αγροτική οικονομία εκτός από τις συντηρήσεις σε αρδευτικά/αποστραγγιστικά δίκτυα και αγροτική οδοποιία άλλες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής αφορούν:

Την προώθηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την αγροτική οικονομία π.χ. Leader

Την προώθηση της δημιουργίας ενός νέου, σύγχρονου Οργανισμού ανάπτυξης Κωπαΐδας

Την βελτίωση υφιστάμενου αρδευτικού έργου του Δ. Δ. Λαφυστίου του Δήμου Λεβαδέων

Τέλος, λόγω της πλήρους αδυναμίας κάλυψης των δαπανών άρδευσης χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε αύξηση παρόλαυτά επιλέξαμε να τα διατηρήσουμε όσο το δυνατό χαμηλότερα

 

 

 

 

 

Βελτίωση Διοικητικής Ικανότητας και της Οικονομικής Κατάστασης του Δήμου

 

Στον τομέα των διοικητικών

– Ο νέος καλλικρατικός Δήμος απαιτούσε την κατάρτιση και εφαρμογή νέου Ο.Ε.Υ. και αυτό ήταν μια επίμοχθη διαδικασία με πολλά προβλήματα λόγω και των περιορισμένων ανθρώπινων πόρων.

– Προσπαθήσαμε και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε την  καλύτερη αξιοποίηση του εργατοτεχνικού, διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού ώστε να μειωθούν οι εξωτερικά παρεχόμενες υπηρεσίες (π.χ. συντηρήσεις κτιρίων και οχημάτων, μελέτες, τήρηση καταλόγων, καθαρισμοί με μηχανικά μέσα κλπ). Αξιοποιήσαμε για το σκοπό αυτό και τους ειδικούς συνεργάτες του Δημάρχου.

– Είμαστε από τους λίγους Δήμους που εκπονήσαμε το Επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου με δικά μας μέσα και όχι με ανάθεση σε εξωτερικούς συμβούλους, με συνέπεια αφενός να εξοικονομήσουμε ένα σεβαστό ποσό και αφετέρου να συντάξουμε ένα σχέδιο με την εμπλοκή των υπηρεσιών του Δήμου και πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες

– Αντιμετωπίσαμε – εν μέρει και με τα προγράμματα κοινωνικής απασχόλησης – ελλείψεις προσωπικού καθαριότητας των δημοτικών κτιρίων, των κτιρίων των σχολείων, για καθαρισμούς χώρων πρασίνου κλπ

– Τέλος χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε ανακατανομή καθηκόντων για την αναπλήρωση των ελλείψεων και την εξυπηρέτηση των δημοτών. Παρόλαυτά εκτιμούμε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στο συγκεκριμένο τομέα.

 

Στον τομέα των οικονομικών έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να καλυφθούν οι πολύ μεγάλες υποχρεώσεις που «κληρονόμησε» ο νέος Δήμος που προέκυψε από την συνένωση, παρά τη δραματική μείωση των θεσμοθετημένων εσόδων.

Συνοπτικά, με βάση τα στοιχεία της δ/νσης οικονομικών, παρά το γεγονός ότι υπήρξε:

–        Περικοπή θεσμοθετημένων πόρων (ΚΑΠ-ΣΑΤΑ) κατά 50%

–        Μείωση των εισπράξεων στα τέλη καθαριότητας λόγω αδυναμίας των πολιτών

–        Αδυναμία κάλυψης των δαπανών της υπηρεσίας άρδευσης, παρά την αύξηση των τελών και δικαιωμάτων άρδευσης

Ωστόσο η οικονομική μας κατάσταση χαρακτηρίζεται σήμερα από:

–    Αύξηση του ποσοστού εκτέλεσης των προϋπολογισμών 2011 -2013

–        Αύξηση στους ίδιους πόρους παρά την κρίση, εάν συνυπολογίσουμε και τα τέλη ύδρευσης που μεταφέρθηκαν στην ΔΕΥΑΛ

–        Δραστική μείωση των υποχρεώσεων σε προμηθευτές, ασφαλιστικά ταμεία και λοιπούς τρίτους

από 11.993.971,19 σε 6.616.877,43 (μείωση κατά 45%)

γεγονός που οφείλεται μεταξύ άλλων και

–        στις οικονομίες κλίμακας με την ένταξη των Παιδικών Σταθμών και ΚΑΠΗ στον Δήμο και την συγχώνευση των λοιπών νομικών προσώπων σε ένα Ν.Π. Δημοσίου Δικαίου και μία Κοινωφελή Επιχείρηση

–        στον αυστηρότερο έλεγχο των οικονομικών στοιχείων

–        στη μείωση του κόστους μισθοδοσίας κατά 22% του προσωπικού και κατά 45% των αιρετών

–        στο πάγωμα της πληρωμής των χρεωλυσίων των δανείων για τα έτη 2013-2015

 

 

 

Προετοιμασία για την επόμενη μέρα

 

Α. Έργα που έχουν δρομολογηθεί

 

–        «Αναβάθμιση – Εκσυγχρονισμός Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Λιβαδειάς» συνολικού προϋπολογισμού 5.529.000€ με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ, το οποίο στο πλαίσιο της πράξης έχει αξιολογηθεί θετικά.

–        Αποχέτευση- προσαγωγή ακαθάρτων και εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) οικισμού Αγ. Γεωργίου με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (ΕΠΕΡΡΑΑ) 3.345.600,00 έχει μεταφερθεί στη νέα προγραμματική περίοδο. Έχει ήδη εγκριθεί και ξεκινά η μελέτη του έργου.

 

–        Μελέτη και Κατασκευή αποχέτευσης ακαθάρτων και ΕΕΛ Κυριακίου με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (ΕΠΕΡΡΑΑ) 3.483.360,00

 

Β. Προτάσεις που έχουν υποβληθεί σε διάφορες πηγές του ΕΣΠΑ:

 

–        Εγκατάσταση επεξεργασίας βιοαποβλήτων (ΕΣΠΑ- ΕΠΕΡΡΑΑ)

–        Τηλεματική διαχείριση απορριμματοφόρων Δ. Λεβαδέων (ΕΣΠΑ-ΕΕΤΑΑ)

–        Βελτίωση και ανάπλαση κοινοχρήστων χώρων ΤΚ Αγ. Άννας (ΕΣΠΑ-ΕΕΤΑΑ)

 

Γ. Μελέτες που έχουν ετοιμαστεί (με ίδια μέσα):

 

  1. Αναβάθμισης και εξοπλισμού παιδικών χαρών (Συνοικισμός, Καλαμκανού, Πάρκο Έρκυνας, Πλατεία Καζάζη, Αγία Παρασκευή, πρώην Κ.Τ.Ε.Λ., Προφήτης Ηλίας Δαύλειας)
  2. Αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης πλ. Λάμπρου Κατσώνη (Ζαππείου)
  3. Μελέτη για τη δημιουργία «Χώρου Ιστορίας και Πολιτισμού, στη Νεροτριβή», όπου θα στεγαζόταν και η έκθεση Θ. Λαζαρή.
  4. Εξοικονόμηση ενέργειας με προσαρμογές στο δημοτικό φωτισμό, στο κολυμβητήριο, σε δημοτικά κτίρια, σχολεία κλπ
  5. Ανακατασκευή τοπικού δρόμου πρόσβασης ΧΥΤΑ
  6. Μεταφορά υπηρεσιών Δήμου στο τ. Πανεπιστήμιο (και εναλλακτικό σενάριο για τη συστέγαση Δημοτικής Πινακοθήκης)
  7. Μελέτη προμήθειας αυτοματοποιημένου συστήματος διάθεσης κοινόχρηστων ποδηλάτων στο Δήμο Λεβαδέων.
  8. Ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπλασης Ανθοχωρίου
  9. Μελέτη ανάπλασης πλατείας Δ.Κ. Αγ.Γεωργίου

10.Μελέτη για τη μεταφορά του Κ.Α.Π.Η. της Τ.Κ. Αγίου Γεωργίου, σε ιδιόκτητο κτήριο (νηπιαγωγείο).

11.Έργα  υδροδότησης για τον οικισμό Αγ. Άννας

12.Έργα υδροδότησης για τον οικισμό Ελικώνα

13.Μελέτη για τη μεταφορά νερού ύδρευσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων υποβαθμισμένων υδατικών πόρων στις Αλαλκομενές, την Αγ. Παρασκευή

14.Μελέτη για την  προμήθεια λυόμενης εξέδρας εκδηλώσεων.

 

Δ. Μελέτες σε εξέλιξη:

 

15.Μελέτη εξοικονόμησης ενέργειας από το σύστημα δημοτικού φωτισμού χρηματοδοτείται από ΕΣΠΑ (Μ.Ο.Δ. -ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΕΒΑΔΕΩΝ)  κόστους 15.000

16.Μελέτη για τη «Διατήρηση και επανάχρηση αξιόλογου βιομηχανικού κτιριακού αποθέματος Μύλου Παπαϊωάννου»,  (Μ.Ο.Δ. -ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΕΒΑΔΕΩΝ) κόστους 35.000

 

Κλείνοντας:

Παρότι πολλά ακόμη θα μπορούσαν να είχαν γίνει, η επόμενη μέρα θα βρει τον Δήμο Λιβαδειάς:

  • με υγιή οικονομικά και με καλύτερη οργανωτική διάρθρωση
  • με εδραιωμένες δραστηριότητες όπως η επαναλειτουργία του ΞΕΝΙΑ, του Ιστορικού-Εθνολογικού Μουσείου, της δημοτικής κατασκήνωσης, την αναβαθμισμένη πανήγυρη, το κοινωνικό παντοπωλείο, το κέντρο δια βίου μάθησης, τη μονάδα του ΚΕΘΕΑ, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και άλλα
  • με σημαντικά έτοιμα έργα και με δρομολογημένα νέα μεγάλα έργα υποδομών για τα απορρίμματα, την ύδρευση, την αποχέτευση, τους βιολογικούς καθαρισμούς, τις αναπλάσεις
  • με πλήθος έτοιμων μελετών για την νέα προγραμματική περίοδο ώστε να εξασφαλιστούν  χρηματοδοτήσεις από προγράμματα περιφερειακού ή εθνικού χαρακτήρα ή με απ’ ευθείας χρηματοδότηση από την Ε.Ε.