Τζίφος και στη Λιβαδειά το 10ημερο των εκπτώσεων

Κοινοποίηση στα Social Media

Δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή της «ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου» όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕΜΥ για λογαριασμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου που διεξήχθη με την συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα.

Από αγοραστικής κίνησης το δεκαήμερο για την Λιβαδειά αλλά και την Στερεά ήταν από αδιάφορο έως αρνητικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε τη δημοσιότητα τη ΕΣΕΕ για τη Λιβαδειά σχετικά με την κίνηση αναφέρει «Στα ίδια επίπεδα, καμία διαφορά και καμία διάθεση για εκπτώσεις, πολύ αδιάφορο δεκαήμερο» ενώ για τη Λαμία προκύπτει «μείωση πωλήσεων από 11 έως 20%».

Ήδη ο πρόεδρος του Ε.Σ. Λιβαδειάς και μέλος του Δ.Σ. της ΕΣΕΕ Κώστας Παπασπύρου με την έναρξη του δεκαημέρου που συνέπεσε χρονικά για κάποιες μέρες με την εμποροπανήγυρη σε δηλώσει του είχε επισημάνει ότι οι έμποροι της περιοχής κρατούσαν «μικρό καλάθι».

Σύμφωνα με τον κ. Παπασπύρου όσο οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα και όσο η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις της ΕΣΕΕ, το ελληνικό εμπόριο δεν θα δει καλύτερες ημέρες και θα βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην κρίση.

Η ΕΣΕΕ ωστόσο δεδομένου πως ήταν πρώτη φορά εφαρμογής της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, επισημαίνει ότι το γεγονός «εκ των πραγμάτων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα ή μη του μέτρου» αν και μπορούν να συναχθούν κάποιες γενικές διαπιστώσεις, οι οποίες «μπορούν πολύ περισσότερο να περιγράψουν τη κατάσταση της αγοράς παρά να ερμηνεύσουν ή να προβλέψουν τη πορεία της».

Τα βασικά συμπεράσματα ήταν αφενός ότι η αγορά δεν συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα, «προηγήθηκε ένας “άνομβρος Οκτώβρης” σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας και της αναμονής του Δεκαημέρου» ενώ υπάρχει σε όλους ένας διάχυτος φόβος μήπως «ο υπόλοιπος Νοέμβριος απορροφήθηκε από την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το δεκαήμερο των εκπτώσεων».

Γεγονός είναι επίσης ότι ακόμα καιν μετά το τέλος του δεκαημέρου οι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα συνεχίζουν και ζητούν εκπτώσεις και ιδιαίτερα στα μικρά, όπου η επαφή είναι προσωπική και η άρνηση είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Στην Αττική κεντρικά καταστήματα και «αλυσίδες» κατέγραψαν αυξημένη κίνηση, κάπως καλή ήταν η κίνηση στον Πειραιά ενώ οι περιφερειακές αγορές παρουσίασαν υποτονική κίνηση ενώ ικανοποιητική ήταν η κίνηση και στη Θεσσαλονίκη.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα το γενικότερο κλίμα ήταν αρνητικό ενώ λόγω της αναμονής των εκπτώσεων του Νοέμβριου και ο Οκτώβρης παρουσίασε μεγάλη πτώση πωλήσεων στις περισσότερες περιπτώσεις γι αυτό και στο ερωτηματολόγιο αρκετοί απάντησαν ότι υπήρξε μικρή αύξηση του τζίρου κατά το συγκεκριμένο δεκαήμερο αλλά στη ουσία ήταν πλασματική.

Όπως τονίζει η ΕΣΕΕ «Η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι εκπτώσεις το συγκεκριμένο δεκαήμερο βοήθησαν μόνο τις μεγάλες αλυσίδες που το πελατολόγιο είναι απρόσωπο ενώ στις μικρές επιχειρήσεις δημιούργησε σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό».
viotiki-ora.gr