Την πόρτα της εξόδου από τα σχολεία δείχνει στους μαθητές το νέο Λύκειο

Κοινοποίηση στα Social Media

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου, 2ου, 3ου, 4ου Γυμνασίων Λιβαδειάς καθώς επίσης του 1ου, 2ου και ΕΠΑΛ Λυκείων της πόλης σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ Βοιωτίας και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, διοργάνωσαν τη Δευτέρα το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του διοικητηρίου στη Λιβαδειά ημερίδα με θέμα «Κρυφές και φανερές όψεις του νέου Νόμου για την εκπαίδευση» με ομιλητή τον πρόεδρο του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ) της ΟΛΜΕ Παύλο Χαραμή.

Μετά την παρουσίαση των αλλαγών ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα στο Λύκειο, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές στα επαγγελματικά λύκεια με κοινή τη διαπίστωση ότι περισσότερο δημιουργούνται παρά λύνονται προβλήματα.

«Από το Σεπτέμβρη ήδη τα Λύκεια λειτουργούν με το νέο νόμο ο οποίος έχει τραγικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση διότι ουσιαστικά μετατρέπει το Λύκειο σε ένα συνεχές ναρκοπέδιο, οι εξετάσεις από τάξη σε τάξη γίνονται πολύ πιο δύσκολες από πριν και στο τέλος καραδοκεί και μια εξεταστική διαδικασία όπως οι παλιές πανελλαδικές. Επιπλέον καθιερώνεται για την επαγγελματική εκπαίδευση η μαθητεία η οποία δεν διασφαλίζει παιδαγωγικούς όρους για την εκμάθηση των μαθητών τους οποίους εγκαταλείπει απροφύλακτα στην αυθαιρεσία του εργοδότη», τόνισε ο πρόεδρος του Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης ΟΛΜΕ .

Και ο κ. Χαραμής συνέχισε: «Πρόκειται λοιπόν για αλλαγές που είναι επώδυνες, εξαιρετικά καταστροφικές και θα σημαδέψουν το εξής την πορεία του Λυκείου και την μαθησιακή πορεία των παιδιών».

Όπως είπε ο Π. Χαραμής εφόσον δυσκολεύει η προαγωγή από τάξη σε τάξη αλλά και οι πανελλαδικές αποκτούν αυτόν το νέο χαρακτήρα «που προσδιορίζεται μέσω της επιτροπής των εξετάσεων αυτό σημαίνει ότι αυξάνετε ουσιαστικά η μαθητική διαρροή κατά τη διάρκεια του Λυκείου δηλαδή θα εγκαταλείπουν πιο πολλά παιδιά το Λύκειο πριν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και θα λιγοστεύει και ο αριθμός εκείνων που τελικά θα καταφέρουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Καταλήγοντας τόνισε ότι με το νέο νόμο θα έχουμε εκπαίδευση για λιγότερους και εκλεκτότερους. «Δηλαδή αυτό το σύστημα ουσιαστικά απευθύνεται σε εκείνα τα κοινωνικά στρώματα που έχουν μεγάλη αντοχή σε εξεταστικές διαδικασίες και έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα φροντιστήρια», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Ο νόμος είναι σε ισχύ αλλά ακόμη δεν το γνωρίζουν ούτε οι μαθητές ούτε και οι γονείς. Ο νόμος ψηφίστηκε με τον αγιασμό των σχολείων και ακόμα τα μαθήματα επιλογής της πρώτης Λυκείου δεν έχουν βιβλία», σημείωσε η γραμματέας ΕΛΜΕ Βοιωτίας Ελίζα Γεωργαντά δίνοντας μια εικόνα του τι συμβαίνει σήμερα.

Όσο για την ουσία του νόμου τόνισε ότι «θα έχει επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση και μια από αυτές είναι οτι θα αυξήσει την σχολική διαρροή κάτι που είχε γίνει στο παρελθόν με το νόμο του Αρσένη».

Σύμφωνα με την κ. Γεωργαντά «όταν το σχολείο έχει συνεχώς και περισσότερες εξετάσεις τόσο μεγαλύτερη θα είναι η σχολική διαρροή βγάζοντας κυρίως έξω από το σχολείο τις πιο αδύναμες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες του πληθυσμού», ωστόσο ούτε τα φροντιστήρια θα αυξηθούν αφού σήμερα δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα «με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βρεθούν έξω από τη δημόσια εκπαίδευση».

likio02

Από την πλευρά της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Λιβαδειάς η Κατερίνα Παπαβασιλείου αφού επεσήμανε ότι ο νόμος ψηφίστηκε χωρίς καμία συζήτηση, χωρίς κανέναν διάλογο με τους εμπλεκόμενους δήλωσε σχετικά: «Ο νόμος ψηφίστηκε στις 10 Σεπτεμβρίου και μέχρι στιγμής έχουν γίνει τουλάχιστον 65 τροπολογίες. Αυτός ο νόμος έτσι όπως έχει ψηφιστεί σπρώχνει μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς σε μια υπερβολική πίεση σε μια ραγδαία αλλαγή του τρόπου μάθησης και εξετάσεων που σημαίνει ότι ουσιαστικά το νέο Λύκειο είναι ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο από την πρώτη μέχρι και την Τρίτη Λυκείου».

Υπογράμμισε δε ότι ένα από τα σημεία που απασχολούν έντονα «είναι ο τρόπος εξετάσεων, η λεγόμενη τράπεζα θεμάτων όπου το 50% των θεμάτων θα δίνεται από εκεί σε όλες τις εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου χωρίς να έχουμε δικαίωμα γνώσης των ερωτήσεων».

Και καταλήγοντας τόνισε ότι «αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο δεδομένου οτι ο μέσος όρος αυτών των τριών τάξεων είναι ο βαθμός πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».