Οι κοινωνικές ανισότητες στη Βουλή των Εφήβων από τον μαθητή του 2ου Λυκείου Λιβαδειάς Γ. Μπαρτατίλα

Για τις κοινωνικές ανισότητες μίλησε στην Βουλή των Εφήβων ο μαθητής της Β΄ τάξης του 2ου Λυκείου Λιβαδειάς Γιώργος Μπαρτατίλας.

Πιο συγκεκριμένα η ομάδα του Γ. Μπαρτατίλα ασχολήθηκε με την διαβίωση των τοξικοεξαρτημένων ατόμων και τα προβλήματα που προκύπτουν σε μια κοινωνία που δεν είναι έτοιμη να αντιμετωπίζει και να δώσει λύση σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.
‘Όπως μεταξύ άλλων σημείωσε τα άτομα αυτά ουσιαστικά είναι καταδικασμένα δεδομένου ότι η κοινωνία δεν μπορεί να διευκολύνει την διαβίωσή τους με τις κατάλληλες συνθήκες που απαιτούνται για κάτι τέτοιο.
Στην πρόταση που κατέθεσε ο μαθητής από την Λιβαδειά υπογραμμίζεται ότι το κράτος εκτός των παρεμβάσεων που ήδη έχει κάνει θα πρέπει να μεριμνά και για την κατασκευή περισσότερων υποδομών όπως για παράδειγμα με την ανέγερση νέων κέντρων απεξάρτησης έτσι ώστε να πολιτεία και κοινωνία να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των ευπαθών και ευάλωτων ομάδων.
Κατά τη διάρκεια της Συνόδου οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν σε ομάδες αλλά και σε ολομέλεια για θέματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνομίλησαν με εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες λαμβάνοντας μέρος σε βιωματικά εργαστήρια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης, σχεδιασμένα από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής.

Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες.
Οι εργασίες της Συνόδου ολοκληρώθηκαν με την πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στην αίθουσα της Ολομέλειας, κατά την οποία οι μαθητές και μαθήτριες θα
παρουσίασαν τις εργασίες των ομάδων τους.
Πιο συγκεκριμένα στη συνεδρίαση της Ολομέλειας μίλησαν οι αγορητές, έφηβοι βουλευτές, των έξι Ομάδων Εργασίας, στις οποίες συζητήθηκε το θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα».
Τα ειδικότερα θέματα που ανέπτυξαν ήταν τα εξής:
«Δημοκρατία-Δικαιώματα: Ένα, δύο, τρία, έχουμε Δημοκρατία».
«Ευάλωτες Ομάδες – Ανισότητες – Δρόμοι Ανοιχτοί – Δρόμοι μετ’ Εμποδίων».
«Αλληλεγγύη-Εθελοντισμός (Κράτα με να σε κρατώ)».
«Τέχνη, Περιβάλλον, Τοπική Ιστορία».
«Ελευθερία Λόγου-Πληροφόρηση-Διαδίκτυο (Pinokio.net)».
«Διαπροσωπικές Σχέσεις – Σχολική Καθημερινότητα (Όταν πηγαίνουμε μαζί σχολείο)».
Η ΚΔ΄ Σύνοδος του προγράμματος Βουλή των Εφήβων – Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας
πράξη τη συμμετοχή (2018 – 2019) διεξήχθη από τις 2 έως τις 6 Σεπτεμβρίου.
Αυτή τη χρονιά οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν από τις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, στις οποίες μετείχαν και εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Κωνσταντίνος Τασούλας μιλώντας στην πανηγυρική συνεδρίαση της oλομέλειας της Βουλής των Εφήβων ανέδειξε τη σημασία της συνειδητοποίησης του νέου πολίτη ως προς την ευθύνη που αναλαμβάνει για το μέλλον της πατρίδας του, σε μια δημοκρατική κοινωνία με δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Συγκρίνοντας δύο αρχαιοελληνικά αγάλματα νέων, ενός αρχαϊκού κούρου και του περίφημου «Παιδός του Κριτίου», οι φωτογραφίες των οποίων είχαν τοποθετηθεί μπροστά από τα έδρανα των εφήβων βουλευτών, ο κ. Τασούλας αναφέρθηκε στη σεμνότητα και τη σοβαρότητα του Αθηναίου εφήβου της ακμής, ο οποίος αναλογίζεται την ευθύνη που τον περιμένει αναλαμβάνοντας ως ελεύθερος πολίτης αλλά και οπλίτης το μέλλον της πατρίδας του στα χέρια του και χαρακτήρισε την ευθύνη ως «τη μεγαλύτερη γοητεία που ένας πολίτης σε μια δημοκρατία μπορεί να απολαύσει».
Η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σοφία Ζαχαράκη, η οποία εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, συνεχάρη τα παιδιά για τις ωραίες ιδέες τους και τα διαβεβαίωσε ότι θα διαβιβάσει προς την Υπουργό Παιδείας αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα με όλες τις προτάσεις που παρουσίασαν.
Η Βουλή των Εφήβων είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, το οποίο λειτουργεί από το σχολικό έτος 1995-1996 και απευθύνεται στους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας, του απόδημου ελληνισμού και της Κύπρου. Έχει ως κύριο στόχο την καλλιέργεια της θετικής στάσης των νέων, απέναντι στα κοινά καθώς και την ευαισθητοποίηση τους σχετικά με αρχές, κανόνες και αξίες της Δημοκρατίας. Για να συγκροτηθεί η Βουλή των Εφήβων, οι μαθητές καταθέτουν κάποιες συγκεκριμένες εργασίες που αξιολογούνται και λαμβάνουν, με βάση αυτές, κλήρους.

Πηγή: diavima