Πτώση του τζίρου στις θερινές εκπτώσεις σε Λιβαδειά και Θήβα από 11-20%

Συνεχίστηκε η πτώση του τζίρου και στις φετινές θερινές εκπτώσεις τόσο στη Λιβαδειά και τη Θήβα όσο και στις άλλες πόλεις της Στερεάς.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου η πτώση στη Λιβαδειά κυμάνθηκε από  11-20%, στην Θήβα από 11-20%, στη Λαμία από 11-20% και στη Χαλκίδα από 1-10%.

Να σημειωθεί ότι αποκλίσεις στον τζίρο σημειώθηκαν επίσης μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών αγορών, αλλά και μεταξύ αστικών κέντρων και τουριστικών περιοχών.

«Στις τουριστικές περιοχές στις φετινές θερινές εκπτώσεις η κατάσταση ήταν κάπως καλύτερη, στις άλλες περιοχές η πτώση του τζίρου ήταν αισθητή γεγονός που εντείνει τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν. Στη Λιβαδειά η μείωση ήταν μεγάλη και παρόλο που οι εκπτώσεις ήταν αρκετά υψηλές οι καταναλωτές δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα για αγορές και περιορίστηκαν στα απολύτως αναγκαία», επεσήμανε ο Πρόεδρος του Ε.Σ. Λιβαδειάς Θανάσης Καλοκυράς και συμπλήρωσε ότι «πρέπει επιτέλους να εισακουστούν από την κυβέρνηση οι προτάσεις του εμπορικού κόσμου».

Σύμφωνα με την καθιερωμένη περιοδική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις  2017, ο κύκλος εργασιών δεν ήταν ο αναμενόμενος.

Τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση.

Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40% ενώ οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης.

Μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017.

Οι επιχειρήσεις με αυτοαπαασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από – 9% έως – 15%. Αντίθετα οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%). Η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων ήταν  περίπου (-3%), λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, όσον αφορά ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των θερινών εκπτώσεων, απάντησε ότι ήταν το πρώτο δεκαπενθήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 10/7/2017 έως 31/7/2017. Επίσης ένας στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος ήταν μεταξύ 1/8/2017 και 14/8/2017.

Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των θερινών εκπτώσεων, το 52% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με πιστωτικές κάρτες, το 26% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 22% κυρίως με μετρητά. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτη φορά, στις επαναλαμβανόμενες έρευνες τα ποσοστά χρήσης πιστωτικών καρτών είναι αυξημένα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ευρεία πλέον χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών.

Στην φετινή έρευνα και με αφορμή της έναρξη εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης (75812 – 06/07/2017) για το άνοιγμα των καταστημάτων της Κυριακές σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, οι Εμπορικοί Σύλλογοι των αντίστοιχων περιοχών ρωτήθηκαν για την κατάσταση που επικράτησε στην αγορά της Κυριακές  της περιόδου που ακολούθησαν μετά την έναρξη εφαρμογής.

Είναι σαφές, σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, ότι τα καταστήματα δεν επέλεξαν να διατηρήσουν τα καταστήματα τους ανοιχτά, εκτός από μεγάλες διεθνικές αλυσίδες οι οποίες μάλιστα φάνηκε περισσότερο να πειραματιστήκαν (δεν άνοιξαν όλες τις Κυριακές και ούτε όλα τα υποκαταστήματα τους).  Ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, η πλειοψηφία των καταστημάτων δεν άνοιξε τις Κυριακές.

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 16 Ιουλίου το 48% των επιχειρηματιών  πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι τον επηρέασε αρνητικά και μόλις το 10% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.