Με επιτυχία και συμμετοχή τριών Βοιωτών το πρόγραμμα «Προπονητής Αθλητικών Ακαδημιών» από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα  «Προπονητής Αθλητικών Ακαδημιών» που διοργάνωσε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της δομής Διά Βίου Μάθησης και για πρώτη φορά άνοιξε τις «πύλες» επιτρέποντας συμμετοχή και μη απόφοιτων ΤΕΦΑΑ.

Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου διαδικτυακά και ολοκληρώθηκε το διήμερο 7 και 8 Ιανουαρίου με τα διά ζώσης μαθήματα. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 35 άτομα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και την Κύπρο ενώ τρείς συμμετοχές ήταν από τη Λιβαδειά, με το επίπεδο όπως επεσήμανε ο καθηγητής Γιώργος Δογάνης να βρίσκεται αρκετά υψηλά.

Το πρόγραμμα είναι το μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, προσφέρει 4 ECTS στο σχετικό αντικείμενο, και στα τρία χρόνια λειτουργίας του, περισσότεροι από 100 καταρτιζόμενοι το έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς.

Σκοπός ήταν η εκμάθηση και εφαρμογή βασικών επιστημονικών αρχών που σχετίζονται με την εκμάθηση αθλητικών δραστηριοτήτων σε παιδιά παιδικής και προεφηβικής ηλικίας. Επιδίωξη η διδασκαλία, η εκμάθηση των παιδαγωγικών μεθόδων διδασκαλίας των αθλημάτων, η οργάνωση και διοίκηση αθλητικών υπηρεσιών και η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη.

«Το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο συμμετέχει σε τέτοια προγράμματα, θα πρέπει να είναι καταρτισμένο σε συγκεκριμένα περιεχόμενα που προκύπτουν από παιδαγωγικές -αθλητικές προσεγγίσεις. Η κατάρτιση αυτή κρίνεται αναγκαία προκειμένου οι συμμετέχοντες να μπορούν να πάρουν εκείνα τα ειδικά εφόδια που επιτρέπουν την διεκπεραίωση σε ικανοποιητικό βαθμό αθλητικών προγραμμάτων. Η εφαρμογή των παραπάνω συμβάλει τα μέγιστα, ώστε οι καταρτιζόμενοι να βελτιώσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους» σημείωσαν οι διοργανωτές.

Η θεωρητική κατάρτιση, περιελάμβανε τις εξής διαλέξεις: Διδακτικές αρχές στον αθλητισμό επικεντρωμένες στην παιδική και προεφηβική ηλικία, Ο ρόλος των γονέων στις Αθλητικές Ακαδημίες, Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδικής και προεφηβικής ηλικίας, Διαχείριση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην κίνηση, Προπονητική αναπτυξιακών ηλικιών, Ανάπτυξη και διδασκαλία βασικών κινητικών δεξιοτήτων, Οργάνωση και διοίκηση Αθλητικών Ακαδημιών,  Διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων –τουρνουά, Δεξιότητες Ζωής-Life skills, Πρότυπο πρόγραμμα Αθλητικών Ακαδημιών ΑΠΘ, Πρώτες Βοήθειες.

Επίσης περιελάμβανε πρακτική και θεωρητική κατάρτιση, δια ζώσης (10 ώρες στο Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο του ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη) ενώ στους συμμετέχοντες που ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στα γραπτά τέστ και τις εργασίες χορηγήθηκε πιστοποιητικό κατάρτισης.

«Ως παλιός αθλητής και ως γονιός θεωρώ σημαντική και καθοριστική για την ζωή και την μετέπειτα πορεία των παιδιών στην κοινωνία την ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό. Τα πράγματα συνεχώς εξελίσσονται και την σημερινή σύγχρονη εποχή με τις μεγάλες προκλήσεις εκτιμώ ότι ο ρόλος του γονιού είναι πολυσύνθετος και για να ανταποκριθεί κάποιος σε αυτόν είναι απαραίτητη η συνεχής επιμόρφωση», σημείωσε σχετικά ο Γιώργος Τόλιας μετά την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος στο οποίο συμμετείχε και ο Γιάννης Παπαθεοδώρου που ολοκληρώνει το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σε ότι αφορά στην ευχάριστη -παρά τις «πολικές» θερμοκρασίες- διαμονή στη Θεσσαλονίκη η «αποστολή» της Λιβαδειάς κατέλυσε στο ξενοδοχείο Rent Rooms στην καρδιά της πόλης όπου έτυχε πολύ καλής φιλοξενίας, απόλαυσε την καλύτερη πίτσα στο famigliano και φυσικά τα γνωστά «τρίγωνα» Ελενίδη ενώ δεν παρέλειψε και μια γρήγορη επίσκεψη στα μνημεία και τα αξιοθέατα της συμπρωτεύουσας.

ar3

ar1

ar4

ar5