Με τρένα και με πλοία έρχεται η ανάπτυξη στην Ελλάδα

Τα ελληνικά τρένα που μέχρι σήμερα απαξιώνοντας μπορούν να γίνουν κερδοφόρα επιχειρηματικά και αναπτυξιακά εργαλεία . Τα τρένα δεν έχουν ως σκοπό τους μόνο την μεταφορά ανθρώπων, που άλλωστε έχουν άλλους γρηγορότερους και πιο ευέλικτους τρόπους μεταφοράς, αλλά κυρίως εμπορευμάτων. Κάνουν λάθος όλοι αυτοί που σχετίζουν την βιωσιμότητα των υπεραστικών σιδηροδρόμων με την επιβατική κίνηση τους.
Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο συγκοινωνιακός κόμβος της Ευρώπης και η Στερεά Ελλάδα μπορεί να γίνει ο συγκοινωνιακός κόμβος της Ελλάδας .
Ο Συγκοινωνιολόγος πολιτικός μηχανικός Νίκος Τράκος, μας εξηγεί πως μπορεί να δημιουργηθεί στη Στερεά Ελλάδα ένα Συγκοινωνιακό Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών .
Σε όλο τον κόσμο , τα τρένα και τα πλοία είναι οι φθηνοί και βασικοί τρόποι μεταφορών των εμπορευμάτων και οι συνδυασμένες μεταφορές (Ακτοπλοϊκές – σιδηροδρομικές,- αεροπορικές – οδικές) όταν επιτυγχάνονται από ένα λειτουργικό ευέλικτο φορέα είναι οι πλέον ελκυστικές για τους επενδυτές.
Το Συγκοινωνιακό Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών (Σ.Κ.Σ.Μ.) Στερεάς Ελλάδας, είναι συμβατό με τις κατευθύνσεις του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού αλλά θα πρέπει προβλεφθεί και να καθοριστεί στον υπό ολοκλήρωση Περιφερειακό Χωροταξικό σχεδιασμό. Ένα εξελιγμένο Συγκοινωνιακό Κέντρο Συνδυασμένων- ισάξιο των καλύτερων Κέντρων της Ευρώπης – μπορεί να γίνει ,είτε στην περιοχή της Λαμίας είτε στην περιοχή της Θήβας, με προτιμότερη κατά την άποψή μου- για πολλούς λόγους την περιοχή της Λαμίας.
Ας δούμε τα πλεονεκτήματα σε κάθε περιοχή και τις προοπτικές ανάπτυξης
Στη περιοχή της Λαμίας , υπάρχει το πλεονέκτημα της δημιουργίας ενός μεγάλου αναπτυξιακού έργου με μικρή επέκταση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής που σήμερα φτάνει έως την Στυλίδα , προς το Αχλάδι. Μπορούν να αξιοποιηθούν οι Οδικοί Άξονες ΠΑΘΕ, Ε65 , Λαμία- Μπράλος-Αντίρριο , Λαμία- Καρπενήσι – Αγρίνιο. Παράλληλα με την αξιοποίηση της Βιομηχανικής Περιοχής της Λαμίας μπορεί να δημιουργηθεί και ένα τεχνολογικό επιχειρηματικό πάρκο στην ευρύτερη περιοχή της Λαμίας .
Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής καθώς θα δίνει την δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών (Λιμάνι Αχλαδίου – παλιά Σιδηροδρομική Γραμμή – ΒΙΠΕ Λαμίας – Σ.Σ Λιανοκλαδίου –Νέα Σ.Γ Υψηλών ταχυτήτων – Ευρωπαϊκό δίκτυο Σιδηροδρομικών μεταφορών – Σύγχρονοι οδικοί ευρωπαϊκοί άξονες (ΠΑΘΕ ,Ε65)
Ιδανική θέση αποτελεί η ευρύτερη περιοχή του Σ.Σ Λιανοκλαδίου όπου διασταυρώνεται η παλιά και νέα Σιδηροδρομική γραμμή να δημιουργηθεί ένα Συγκοινωνιακό Κέντρο συνδυασμένων μεταφορών με ένα σύγχρονο Επιχειρηματικό Πάρκο όπως προτείνεται στο Εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό.
Στην ευρύτερη περιοχή της κοιλάδας του Σπερχειού (κοιλάδα Σπερχειού, Ανθήλη, Μώλος) μπορεί να δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο εμπορευματικών (Cargo) και τουριστικών (Charters) μεταφορών που σε συνδυασμό με το νέο λιμάνι το Αχλάδι και τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές και οδικές και ενεργειακές συνδέσεις μπορεί να κάνει την Λαμία το νέο συγκοινωνιακό και επιχειρηματικό κέντρο της Ελλάδας
Η περιοχής της Θήβας συνδυάζει, την βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων ,την περιοχή της Κωπαΐδας που μπορεί να γίνει ένα νέο Επιβατικό – Εμπορευματικό αεροδρόμιο. Το υφιστάμενο σύγχρονο και μεγάλο Λιμάνι της Κύμης αποτελεί ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της περιοχής ενώ δύνεται η δυνατότητα δημιουργίας αυτοκινητόδρομου Χαλκίδας – Κύμης μήκους 40 χλμ και η δυνατότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης Χαλκίδας – Κύμης.
Τα πρότυπα καινοτόμα αυτά έργα που θα φέρουν την πολυπόθητη ανάπτυξη, μπορούν και πρέπει άμεσα να χρηματοδοτηθούν από την ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αλλά και από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το ΠΕΠ Στέρεας Ελλάδας όσο και από άλλα ευρωπαϊκά και διακρατικά προγράμματα χρηματοδότησης και να υλοποιηθούν είτε με ΣΔΙΤ, είτε με άλλους τρόπους συνεργασίας Δημοσίου και ιδιωτικών φορέων και μέσω διακρατικών συμφωνιών.