Η εικόνα της αγοράς την Κυριακή 20 Ιουλίου και οι απόψεις των εμπόρων

Oι παραλίες κέρδισαν τις εκπτώσεις 

Η ΕΣΕΕ διερεύνησε  την κίνηση στην αγορά την Κυριακή των καλοκαιρινών εκπτώσεων (20/7) κατά την οποία τα καταστήματα σε όλη τη χώρα μπορούσαν να είναι ανοικτά.  Η έρευνα ήταν τηλεφωνική σε δομημένο ερωτηματολόγιο σε τυχαίο δείγμα 227 εμπορικών επιχειρήσεων στις εμπορικές αγορές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και ορισμένων σημαντικών περιφερειακών αγορών της Αττικής (Πειραιάς, Μαρούσι, Ν. Ιωνία, Γλυφάδα, Χαλάνδρι, Κηφισιά, Περιστέρι, Ν. Ιωνία, Ν. Σμύρνη). Το κύριο κριτήριο για την επιλογή της επιχείρησης ήταν η εγκατάστασή της σε παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους στα κέντρα πόλεων.

Από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δεν άνοιξε καν το κατάστημα την Κυριακή 20 Ιουλίου. Συγκεκριμένα το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 40% με το ποσοστό για την Θεσσαλονίκη να φτάνει στο 53%.

Για τα καταστήματα που άνοιξαν, υπήρξε σχετική ταύτιση των απόψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με την πορεία του τζίρου και της κίνησης της επιχείρησης την Κυριακή, σε σύγκριση με τις άλλες Κυριακές. Έτσι, ποσοστό 78% των επιχειρήσεων δεν έμεινε ικανοποιημένο αφού ο τζίρος της Κυριακής ήταν πολύ μικρότερος σε σύγκριση τόσο με την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και με την Κυριακή 19 Ιανουαρίου. Το συμπέρασμα αυτό αν και μπορεί ως ένα βαθμό να αιτιολογηθεί λόγω της καλοκαιρινής περιόδου και όσον αφορά την εγχώρια κατανάλωση, δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο σχετικά με την προσδοκώμενη κατανάλωση από τον τουρισμό. Ιδιαίτερα για το κέντρο της Αθήνας και με δεδομένο ότι η τουριστική κίνηση είναι σαφώς αυξημένη, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες, σύμφωνα με τους υποστηρικτές του μέτρου.  Άλλωστε, το κυριακάτικο άνοιγμα στηρίζεται κυρίως στο επιχείρημα του τουρισμού. Κι όμως ιδίως για το κέντρο της Αθήνας δεν υπήρξε καμία θετική απάντηση για την πορεία του τζίρου εχθές σε σύγκριση με τις προηγούμενες Κυριακές.

ΕΣΕΕ